Het Twin House, olifanten en Ayutthaya. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Het Twin House, olifanten en Ayutthaya. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Het Twin House, olifanten en Ayutthaya.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 Juli 2009 | Thailand, Singburi

Sawat-dee kaa!!!

Hier een berichtje vanuit het mooie Singburi!
We hebben even een tijdje vrij voordat we gaan lunchen en daarna gaan we als het goed is naar een tempel in de buurt en naar Singburi zelf. Zoals jullie hierboven kunnen zien hebben we ook al Thaise les gehad! Maar om nou te zeggen dat dat makkelijk is...

Maar ik zal vanaf het begin beginnen!
Na een goede nacht in het hotel in Bangkok zijn we de volgende ochten doorgereisd naar Singburi (2 uurtjes rijden), waar we nu verblijven in het Twin House. De kamertjes zijn erg klein, maar het is er best goed te doen. Verder is het ook hartstikke normaal om hagedissen en vlooien in je kamer te hebben en met die hagedissen valt nog wel te leven (we hadden er een Harry genoemd, maar helaas is ie de deur alweer uitgegooid), de vlooien zijn iets minder. Gelukkig nog niet zo vaak gestoken door de muggen hier! Misschien houden Thaise muggen wel van ander bloed dan de Nederlandse :D

Toen we aankwamen was het erg rustig, want de anderen waren allemaal weg, maar toen ze terugkwamen bleken het veeeeel Nederlanders te zijn! We zijn nu dus met zo'n groep van 20/25 Nederlanders en verder zijn er ook Engelsen en Duitsers. Het is in elk geval erg gezellig!

's Avonds gingen we eerst wat eten (rijst 's ochtends, rijst 's middags, rijst 's avonds) en daarna hadden we een feestje in het Lemon House wat 10 minuutjes rijden was. We zaten met zo'n 20 mensen opgepropt in een mini-taxi!

Gister zijn we naar Ayutthaya geweest, wat heel indrukwekkend was. Heel veel Boeddha's gezien en ruines en zo. Het was wel BLOEDheet, maar gelukkig liep het zweet bij iedereen over het hoofd, waardoor het niet eens meer opviel.

Ook zijn we naar een soort olifantencircus geweest, wat eigenlijk heel zielig was! De baby-olifantjes waren zelfs geschilderd als panda's! Echt zooo zielig, en ze moesten allemaal kunstjes doen enzo. Daarna zijn we naar een soort olifanten ziekenhuis geweest, waar ze er beter aan toe waren. Je kon ze ook gewoon aaien, wat echt heel indrukwekkend is! Zo'n groot en mooi dier en daar moeten we straks nog een week mee werken! :D

Daarna hebben we gegeten op een boot (rijst ;) ) en wat karaoke gedaan. Wederom ontdekt dat ik dus niet kan zingen ;)

Verder is Thailand gewoon een heel mooi land! Alle mensen zijn supervriendelijk en ze lachen en buigen allemaal naar je, soms weet je dan gewoon niet wat je moet doen! Wij vinden de Thaise mensen dan best interessant, maar zij vinden ons nog interessanter. Er wordt regelmatig naar ons busje gezwaaid (het is een open bus) en ook worden er hartjes gevormd. En wij maar denken dat Thaise mensen geen liefde mochten uiten ;)

Zo gaan we eerst wat eten, maar door die hitte heb ik hier eigenlijk helemaal geen honger meer. Al m'n broeken zijn volgens mij nu al te groot! Maar natuurlijk wel veel water drinken en toch genoeg proberen te eten. Vanochtend hadden we trouwens geen rijst, dus dat was wel fijn! Het komt iedereen nu al de strot uit :)
Ookal veel foto's gemaakt, maar die zien jullie allemaal nog wel een keer!

Ik heb trouwens ook een Thaise mobiel gekocht, zodat sms'en en bellen heel goedkoop is.
Het nummer is: +66868047306
En voor mams en paps: ik heb gehoord dat er in Nederland een nummer is, waardoor je voor 1 cent naar Thailand kunt bellen. Misschien even googlen?

Nu ga ik maar weer stoppen, want we hebben dus nog minder dan een halfuur om te eten. Niet dat dat hier wat uitmaakt; de bus is meestal te laat en het ontbijt is van 8 tot 9, maar als je om 9 uur komt is het ook goed gelukkig!
In ieder geval weer bedankt voor alle leuke reacties :D het is leuk om dat allemaal te lezen, dus blijven doen ;) Verder wil ik NOG STEEDS weten wie in godsnaam Duffy is? Hahaha, of weet iemand anders dat ondertussen al? :P

DOEEEEGGGG

  • 08 Juli 2009 - 05:44

    Jeroen:

    Kim, wat klinkt dit allemaal ontzettend leuk! :D Ik hoop dat het gevoel dat je nu hebt zal blijven en dat je voor de tijd dat je er bent een geweldige ervaring opdoet! Dat de rijst je neus uitkomt kan ik begrijpen :P

    Sorry, ook ik weet niet wie Duffy is :(:P Blijf overigens deze blogs schrijven, ik vind het iig echt leuk om te lezen!

    With love :P Jeroen

  • 08 Juli 2009 - 06:24

    Mam:

    sawat-dee kaa to you too,
    heeeeeej, eindelijk weer een berichtje. Erg leuk geschreven(moet je toch wat mee doen). Als je thuiskom kun je misschien door het sleutelgat naar binnen, en ook ik zal de pot rijst vast klaarzetten.Morgen ga je geloof ik koken? Hebben ze daar brand alarm?Dat karaoke kun je beter aan je vader en mij overlaten,dat weet je.
    Heel veel plezier en tot mailens. We Love van je.kusjes mum XXXXXXXX.

  • 08 Juli 2009 - 09:19

    Aw & Ub:

    Ik zat op m'n werk even te kijken en dacht, heee, daar is weer een bericht van de nicht muts (maar dat zijn je moeders woorden). Wat leuk, zo blijven we goed op de hoogte van alles wat je meemaakt. Dat rijst (in Indonesie met kip of vis) redelijk snel gaat vervelen, wisten we al. Daar kon wijlen de man (Rien) van tante Hans je alles over vertellen en dat deed ie iets minder diplomatiek dan jij. Maar het zal wel een Thaise variant van Sonja Bakker zijn als je er zo van af kunt vallen. Je moeder denkt dat je door het sleutelgat naar binnen komt, maar als je blauw uitslaat denk ik eerder dat het een waterkraan zal zijn. Dat de mensen veel naar het busje zwaaien, zal wel te maken hebben met het feit dat ze denken dat jullie halve zolen zijn (ze kennen ook vast het liedje 'Busje komt zooo'). Is een Thaise mobiel een stuk kleiner dan een Europeese (want de mensen zijn ook iets kleiner)? Tot slot nog een tip voor als je een plaats in een bar of restaurant of zo nodig hebt: KARAOKE!
    Veel plezier en de groeten,
    W. & W.

  • 08 Juli 2009 - 09:39

    Dianne:

    Ha die Kimmie!

    klinkt echt super allemaal!!! haha, bij dat busje moest ik gelijk aan ons turkenbusje in litouwen denken, maar jij hebt gewoon met nog meer mensen in die taxi gezeten, ik zie je al helemaal tegen het raam aan geplakt zitten met allemaal zweetdruppeltjes langs je hoofd lopend;);) je hebt iig beter weer dan wij hier hebben, hier regent het de hele dag, al is dat ook wel weer even lekker na die hitte van vorige week;) Ik zal je wel een keer een smsje sturen op je nieuwe mobiel, altijd leuk om berichtjes te krijgen als je lang weg bent, al zou ik maar uitkijken voor die duffy, straks gaat hij je stalken nu hij je telefoonnummer heeft:P

    Heel veel plezier weer de aankomende dagen en ik kijk uit naar je volgende blog:)

    XX

  • 08 Juli 2009 - 09:43

    Amber:

    Klinkt echt supervet allemaal Kim!:D En mooi dat de groep ook leuk is^^ relaxed dat het merendeel Nederlands is;) Binnenkort ga ik je wel even smsen! Alleen... moet ik nog iets voor dat nummer doen? Een landcode ofzo?:P En zo ja, wat is die voor Thailand? Ik kijk uit naar je volgende berichtje!:D

    Liefs!

  • 08 Juli 2009 - 09:59

    Laura:

    Heey kim,

    wat een te gek verhaal en leuk dat je ons op de hoogte houdt:P! Leuk trouwens dat de groep je bevalt:D en dat het merendeel Nederlands is.

    Wat vies van die vlooien.. getsie! Het aaien van olifanten klinkt dan toch een stuk beter.
    Super veel plezier nog de komende weken.

    groetjes lauw

  • 08 Juli 2009 - 11:00

    Heimen :

    Hallo Kim,

    Gisteravond op de verjaardag van je opa heb ik je internetadres van je ma en pa gekregen, dus ik volg vanaf nu je belevenissen op de voet. Is Singburi het Thaise woord voor karaoke? Wat het olifantencircus betreft, de volgende keer de vlooien van je kamer meenemen, of kennen ze geen vlooiencircus? Kim, sterkte met het verorberen van de grote hoeveelheden rijst en verder heel veel plezier. Hartelijke groeten. Heimen

  • 08 Juli 2009 - 11:45

    Pippi Langkous:

    Beste Kim,
    Ik vind het heel leuk dat je je verhalen met ons deelt. Ik geniet er met volle teugen van.
    zelf zou ik ook wel een keer op een olifant willen rijden, maar zover is het nog niet.
    ik hoop dat je het reuze naar je zin hebt en nog heel veel plezier.

    blijf scchrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 46510

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: