Kachanaburi! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Kachanaburi! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Kachanaburi!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Juli 2009 | Thailand, Singburi

Hoi trouwe lezers!
Daar ben ik weer, nadat jullie een lang weekend op me hebben moeten wachten ;)

Dit weekend zijn we naar het mooie Kachanaburi geweest! We zaten in een heel relax discobusje (James Bond in het Thai is NIET grappig) en er was airco, adembenemend!
Het was drie uurtjes rijden en de zaterdag gingen we naar zeven watervallen. Wij natuurlijk lekker op onze slippertjes gegaan, maar dat hebben we geweten ook! De klim was veel, lang en vooral zwaar. Zweten geblazen! Maar het eindresultaat was echt de moeite waard! Na elke klim (over stenen en bomen, ja ja, zien jullie mij dit al doen? Ik stond echt versteld van mezelf!) Nouja, na elke klim dus kwamen we bij supermooie watervallen, waar je ook in kon zwemmen! Hebben we dus ook zeker gedaan, terwijl er visjes aan ons aan het knabbelen waren. Aan het eind van de dag was ik echt MOE, maar we gelukkig hadden we 's nachts een lekker bed met, wederom, een koude douche. En patat gegeten!!

Vandaag gingen we eerst naar de brug over the rivier Kwai (van de film The Bridge over the River Kwai_ en dat was echt best wel heftig. Eerst naar een museum daarbij gegaan en daar zag je allemaal foto's en krantenartikelen van die periode (uit WO II) en dat is zooo erg! Al die mensen werden echt uitgehongerd en uitgebuit en er zijn echt 125000 mensen dood gegaan bij de bouw van die brug, waaronder duizenden Nederlanders. Het is heel apart om dat over WO II te lezen, want normaal hoor je zo veel over Hitler en Duitsland, maar dit is echt net zo erg! Ik kreeg echt een brok in m'n keel daar. En nu is het daar echt heel toeristisch en er rijden ook nog gewoon treinen over!

Daarna gingen we weer naar een soort olifantendorp, waar je ook op mocht rijden, maar dat heb ik niet gedaan, want daar heb ik straks nog een week voor. Rij veel liever op de blote rug van zo'n beest dan op zo'n stoeltje.

En toen...gingen we naar een tijgertempel! Nou ja, eerst kon bijna niemand erin, want je moest bedekkende kleding en dat had niemand, maar gelukkig had Mitzy net jurkjes gekocht die we aanmochten, dus toen konden we naar binnen :D
Het was weer heel toeristisch daar. Al die tijgers lagen los (wel een ketting en veel bewakers) en je moest aan de hand van een bewaker mee om foto's te maken. Mocht je gewoon naast die beesten zitten! Ze waren wel heeeeel rustig, maar toch is het heel bijzonder. Sta dus nu heel vaak op de foto met loslopende tijgers!! Echt supervet :D

Nou, en nu zijn we dus weer terug en is week 1 al weer voorbij! Gaat zoooo erg snel. Morgenochtend mogen we 4 uur opstaan om monniken eten te geven, maar ik weet nog niet of ik dat doe, want we gaan er ook nog slapen.

En nu stop ik weer, want er willen nog andere mensen op de computer!
Hoe is het daar in Nederland? Lekker regenachtig? Ha-ha, wat erg.
:P

Weer bedankt voor de koele reactiesssssss.
DOEIIII!

  • 12 Juli 2009 - 13:26

    Dianne:

    wow! je hebt echt al zoveel gezien, klinkt echt super vet allemaal:D haha, jij en klimmen, dat had ik willen zien:P zou je normaal geloof ik niet doen, maar nu je in zo'n andere omgeving bent en zoveel moois kan zien zie ik het je wel doen! (kim klimt en loopt alleen ver voor mooie dingen:P)

    XX

  • 12 Juli 2009 - 13:43

    Dianne:

    wow! je hebt echt al zoveel gezien, klinkt echt super vet allemaal:D haha, jij en klimmen, dat had ik willen zien:P zou je normaal geloof ik niet doen, maar nu je in zo'n andere omgeving bent en zoveel moois kan zien zie ik het je wel doen! (kim klimt en loopt alleen ver voor mooie dingen:P)

    XX

  • 12 Juli 2009 - 14:10

    Amber:

    Klinkt echt super zeg! Veel gezien in zo'n weekendje!:D Lijkt me trouwens best eng om zo dichtbij een tijger te staan, maar jij bent een echte lefgozer natuurlijk:P

    En ja... het heeft hier de afgelopen dagen idd veel geregend¬¬ Maar ik ga vannacht op vakantie, dan ben ik ook lekker vanaf! De komende 2 weken kan ik dus je blog niet volgen... ik sms je nog wel;) Ben wel heeeeeuul benieuwd hoe het je afgaat in het klooster!:p

    Liefs!

  • 12 Juli 2009 - 14:17

    Aw & Ub:

    Kim ondekt Kim!?!
    Ongelofeloos, op de slippertjes de Mount Everest op (of was dit ietsje minder hoog?). En dan ook nog met het grote broertje van poessie mauw op de foto enz. enz.. Op de een of andere manier hebben we het idee dat je je daar best vermaakt. We hebben wel een beetje medelijden met de monniken die morgen eten van je gaan krijgen. Zeker als je het zelf klaar zou moeten maken. Of het moeten zakjes met astronautenvoer zijn. Om even antwoord op een van je vragen te geven: het is hier fantastisch weer! Tussen de 25 en de 30 graden, stralende zon, korte broek aan, op de foto met leeuwen, ritjes door het bos op giraffes en ga zo maar door. Je begrijpt het al, WIJ zitten niet in Thailand.
    Easy does it en viva la vida loco. Toedeledokie,
    W. & W.

    En....de Tour de France is nog steeds bezig. Is misschien iets voor volgend jaar?

  • 12 Juli 2009 - 15:40

    Lisa En Jacq:

    haa kimmiee!
    klinkt zoooo vet! heb je goed bekkeken jij;) wij zijn net in frankrijk, eerste werkdag gehad. vertellen we n ander xtje nog wel wat van:D
    veeeeeeel plezier daarr!
    xoxo

  • 12 Juli 2009 - 16:07

    Ub:

    Yo nicht,
    Ik zie net een reactie op je vorige verslag van Pippi L. en daar moest ik wel erg om lachen. Who the fuck is P.L.?

  • 12 Juli 2009 - 16:13

    Big Mama:

    nou, jij bent ook een mooie, ga ik er net lekker voor zitten, ga je van msn. Fijn dat je het zo goed naar je zin heb, dat zal thuis wel weer anders worden. Ik heb medelijden met die monniken! Oh ja, het wordt hier erg warm,vervelend he. Jammer dat je de cake van vanavond ook misloop, maar je kunt niet alles hebben.Zo, het is weer een chaotisch verhaaltje geworden,precies zoals ik ben. Have fun!!!!!!!! love Mam.
    P.S. M is nog niet begraven, maar blijft wel dood.

  • 12 Juli 2009 - 16:38

    Duffy:

    meikel roeles. niks genegerd. eerder geblekt. saomen nog gelunst. meikel nam pommes frites de guerre me'n frikadelletje want das nog stees in de aonbiejing en eiges hek un varkusstuk weggekanjurd met lekku veul juus.

  • 12 Juli 2009 - 18:52

    Pumbah:

    Aloha heee,

    vandagie voor eerstmaal jouw stuccies geleest. Poeh poeh, jij maak veel meeh, iek niet veel. Zit met mijn vinger viel in mijn neusie, hih is nu wel leegh. Mij niet gezien nie om met tijger op de foto, misschiem wel kunstgebit die tijger anders tandjies viel te scherp nie. En, voor Pumba zou ook wel goed sijn nie in Thaidorp, een paar kilootjes weg vallen. Pumba ga nu bakkie koffie drink met boterkoekie, hou jij moetsie ook wel van nie ?? Sonnie schijn hier. En, heb joe al een fijn ventjie gezien nie ?? Wel veilig vrij nie !! Als geen condie dan ponsjo maar gebruik nie ? Pumba gaa nu koffie koffie drink, dag dag


  • 12 Juli 2009 - 22:51

    Der Fritz:

    Hallo da!
    Der Toon aus Hengelo heeft mij gezegd dat ik moet kijken naar die site van jou. Ik wohn net over die grens met nederland en ik kan goed lezen die nederlands en goed verstaan. Ik bin 59 jahr en wil ook binnen korte tijd naar thailand want mein huidige weib wird te alt. Ik wil een nieuwe! Dus alle inspiratie helpt. Van al die beesten hoef ik geen info aber waar kan ik het nach gute jongen vrouwen zoeken? Jij bent da und ik bin hier. Mijn schreiben van de nederlandisch is nicht so goed als mijn begrijpen. Daarvoor mijn entschuldigung. Kan jij fotoos zetten van nette thaise frauen op jouw site. Da bin ik mee geholfen. Hochstens kan ik er zwei of drie brauchen. Net over die grens ist het scheisswesser. Regen, regen und regen aber kein rijst. Viel spass en mijn dank.

  • 12 Juli 2009 - 23:12

    Barack O.:

    Fellow readers,
    Can she climb the waterfalls? YES, SHE CAN!
    Can she feed the monks? YES, SHE CAN!
    Can she save the thai elephants? YES, SHE CAN!
    Can she get pregnant? YES, SHE CAN! But who is the criminal?
    Let me tell you one thing, my fellow readers, do we think this girl is havin' a good time? YES, WE DO!.

  • 13 Juli 2009 - 11:53

    Pippi Langkous:

    Hello,
    Na het horen van Ub dat hij om mijmoest lachen kreeg ik weer veel zin om un berichtje te schrijven.
    Ik zie het dus niet voor me dat jij bergen beklimt :S. maar je zal wel veel spieren hebben gekweekt in de tijd dat je daar zit. En als je daar nou z'n waterval ziet ( die je om het halfuur tegenkomt) spring je er dan gelijk in?
    En de brug over de rivier Kwai lijkt me helemaal mooi om te zien. Helaas zal dat nooit gebeuren.
    Jammer genoeg voeren ze die tijgers voordat er bezoekers komen, want als ze dat niet doen denken je medereis genoten van "waar is kim nu" :o. Ik kijk ook al uit naar de foto's
    Ik denk niet dat jij de monniken gaat voeren btw. jij scheert gewoon je hoofd kaal en gaat er tussen zitten. dat zou ik tenminste doen.
    ik gewoon lekker blijven slapen.
    nou vind ik dit verhaal weer langgenoeg en ga ik weer lekker een spelletje spelen.

    doei.

  • 13 Juli 2009 - 12:20

    Robert:

    Heb ik toch nog ff de tijd voor je genomen;)
    Vette shit hoor:D
    Vooral naast die lieve stoeipoezen zitten:l
    Veel plezier met de rest van je Thaise mannen xD
    Een troost is dat ik hier op je wacht:p
    xx

  • 13 Juli 2009 - 16:12

    Bruce Lee:

    oesjjjj, tsenggg, aaaiiiii. au.

  • 14 Juli 2009 - 07:56

    Der Fritz:

    Ach, das heb ik nog vergessen. Alte van die nieuwe frauen moet zijn 18 bis 25 jahr. Hoogte tussen 150 und 155 cm, platte kopf om bier auf te setten und keine te grosse bumpers.

  • 14 Juli 2009 - 11:15

    Jeroen:

    Noooooouuuuu, Kim, je krijgt wel leuk volk op je blog xD OMG:P!

    Nee, leuk om weer eens wat te lezen :D Ga ermee door zou ik zeggen ;) Je ervaringen zijn echt te hip voor woorden.

    Doe mij, net als Der Fritz, ook maar zo'n Thaise vrouw, maar dan wel eentje met zo'n rode stip; misschien werkt het wel als Senseo-apparaat??? Who knows!:P

    (k)
    Jeroen

  • 14 Juli 2009 - 13:27

    Lisa & Jacqueline :

    lieve kimmieee!

    fijn om te lezen dat het zo goed gaat en je zoveel ziet :D
    hier bij ons ook alles top hoor! maar anders gaan we wel lekker mailen om al onze verhalen over die hotte golfhunks en thaise chickies uit te wisselen (a)

    geniet ervan en blijf lekker schrijven!

    xxxxxxxxx Lies

  • 14 Juli 2009 - 15:04

    Dipti:

    Al je avonturen daar klinken echt ge-wel-dig!!! Je hebt echt al mooie dingen gezien:P
    Ben benieuwd of je nog om 4 uur opgestaan bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 46496

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: