Engels? Australisch? Schots? Iers? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Engels? Australisch? Schots? Iers? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Engels? Australisch? Schots? Iers?

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Juli 2009 | Thailand, Chiang Mai

Haaaaaiiii!

Nou, wat we nu toch weer hebben meegemaakt... Iedereen was na dit incident nog urenlang in shock, maar het was eigenlijk ook wel weer heel erg hilarisch (het is dus niets heel ergs hoor, geen zorgen ;) )
Maar ik zal weer even netjes beginnen bij waar ik gebleven was, anders loopt het straks allemaal door elkaar...

Donderdagochtend mochten we lekker vroeg opstaan (zes uur), zodat Ik ons naar het busstation in Phitsanulok kon brengen. Ik (oftewel Ikky) was onze reisleider bij de olifantjes en het was een vet lief mannetje!
"If you're happy, I'm happy!"
Anyway, wij dus een buskaartje gekocht en het was maar vier of vijf uur rijden naar Chiang Mai. Oke, dat kunnen wij kickass girls aan, maar wij zitten dus in die bus, deed ie er zo'n 6,5 uur over! Aso's.
Ondertussen kroop er ook nog een megaspin uit Mitzy's tas, waardoor de hele bus op stelten werd gezet door een paar gillende meiden ;) En geloof het of niet; maar ik ben gewoon over mijn spinnenangst heen hier! Ik gilde niet eens, maar dat was misschien omdat ik het monster niet heb gezien. Spinnen kunnen me geen barst meer schelen, bewonderingswaardig al zeg ik het zelf.
Uiteindelijk kwamen we dus aan in Chiang Mai en hebben we een vet relax hotelletje gevonden waar we voor twee nachten verblijven voor 320 Baht per persoon, wat neerkomt op ongeveer 6,50 voor 2 nachten. Geen geld dus.

Gisteravond hadden we zin om wat leuks te doen, dus wij een barretje opzoeken op de nachtmarkt. Toen kwamen we langs iets leuks waar wat jongens live gitaar zaten te spelen, dus wij dachten dat het wel leuk was om daar te gaan zitten.
Wij zaten met z'n vijfen dus al vet te discussieren over uit wat voor een land ze wel niet zouden komen enzo en op een gegeven moment kwam die gitaarjongen dus aan ons tafeltje zitten, en daar begint het verhaal ;)

Hij wilde dus niet zeggen uit welk land hij kwam en dus maakten we er een spelletje van. Wij hadden twee pogingen om te raden waar hij vandaan kwam en als we het goed hadden kregen wij een drankje en als we het fout hadden kreeg hij een biertje. Nou, wij daar dus vet discussieren uit welk land hij wel niet zou komen, want hij had wel een klein beetje een Engels accent, maar ook wel weer een beetje een Australisch accent, maar hij zag er weer een beetje Spaans uit en zo, en het duurde zo'n anderhalf uur voort. Ondertussen hadden we een beetje gesprekken, de hele tijd in het Engels en die gozer werd gek van ons, omdat hij ons Nederlandse gekakel niet kon verstaan.

Misschien kwam hij ook wel uit Ierland, of Nieuw-Zeeland of misschien Schotland...

Maar hij was al wel een stuk of 20 keer in Nederland geweest, dus dan zal hij wel niet uit Australie of zo komen, maar ergens uit Europa.

Het duurde dus echt dik anderhalf uur tot we onze eerste poging waagden: Engeland.

Nee, dat was fout.

Wij weer door elkaar kakelen als een stel kippen zonder kop en op een gegeven moment zegt die gozer:
"Ik kom uit Eindhoven."

Nou, wij dus eerst doorpraten, want we hadden niks door, totdat hij het nog een keer zei: "Ik kom uit Eindhoven."
Dus er valt voor de eerste keer een stilte van een paar minuten leek het wel, totdat wij beginnen te lachen: "Hahahaha, hij heeft dat zinnetje gewoon dik ingestudeerd!"
"Nee, ik kom echt uit Eindhoven."
Stilte.

Wij zijn dus totaal in shock en die gast ligt natuurlijk helemaal dubbel van het lachen. De eerste paar minuten zitten we elkaar alleen maar aan te staren van; neeee, dit kan niet!
Hij kon zo goed Engels praten en wij stomme dozen hebben niets door en hij heeft gewoon ALLES kunnen horen wat wij zeiden en hij heeft daarover niet een keer gelachen!
En wij hadden het allang door kunnen hebben, want hij wist waar de kleinste plaatsjes lagen in Nederland, soms als wij een woord niet wisten vertaalde hij dat gewoon ("You're speaking a little bit...hoe heet dat, bekakt?" "You mean Posh?") en z'n vrienden zitten ook de hele tijd HOLLAND naar ons te seinen, maar wij dachten dus dat ze ONS bedoelden.
En wij hebben gewoon NIKS door!
Maar daarna natuurlijk wel dubbel gelegen van het lachen en als troost heeft ie nog even wat liedjes voor ons gespeeld en gezonden :D
Toen kwamen ze matties uit Australie en Schotland er nog even bij (dit was echt Australie en Schotland ;) ) en nog even lol gehad over van alles, onder andere Mitzy's tempelverslaving.

Nou en vandaag hebben we dus VEEL tempels bezocht, waaronder eentje op grote hoogte waardoor we heel Chiang Mai konden zien, echt super!
En vanavond weer even naar de nachtmarkt en we hebben afgesproken met de Australier, want z'n matties vertrokken vandaag naar Bangkok.

Nouja en verder; de olifanten waren echt superleuk! :D
Ik ben verliefd geworden op Sappee-Wang; echt een poepie! Maar eigenlijk was elke olifant echt lief en uniek! Eentje was echt een pestkop; die trok me steeds keihard mee met z'n slurf (die beesten zijn echt sterk!!) en hij sloeg me er steeds mee, haha en bij Mitzy probeerden ze allemaal borstvoeding te krijgen. En de ene olifant vond het water heerlijk en de ander vindt 'aaien' weer lekker, echt leuk! En ze houden allemaal van bananen ;)
En erop rijden BLIJFT gewoon leuk!

Maar ik moet maar weer eens stoppen, want we gaan strakjes dus weg, even lekker shoppen op de markt! Alles is hier zooo goedkoop. En iemand moet de Australier natuurlijk even aan de haak slaan, want dan hebben we een logeeradresje in Sydney ;)
Maar goed, dit is weer genoeg voor vandaag!
De groetjes daar! :D

Adiossss amigosssss.

• 24 Juli 2009 - 13:04

Jakob:

Zo heb ik in 1978 op werkweek ooit in West-Berlijn een stel Hollanders wijs gemaakt dat ik een Oost-duitser was.Ik kreeg prompt een
    paar Dollar(!?). Geloofwaardiger dan toen ben ik later misschien nooit meer geweest.
    P.S. Sydney is nog verder
    vliegen dan Thailand!
    Veel plezier verder.
    Blijf genieten.

• 24 Juli 2009 - 14:07

Lisa & Jacqueline :

hahahaha
    okeee dit is wel heeel droog:p t klopt, t verhaal is heeeel grappig.

talk to you sooon babyy
    xxxxx

• 24 Juli 2009 - 17:25

Jeroen:

Sorry, al is het allemaal maar om eerder dan die ub ofzo te zijn ((Jer)oen, talk to the hand, biatch!:P): wat leuk dat je een Australiër aan de haak hebt geslagen. Doe je rustig aan met olifanten? Ik heb namelijk gelezen dat ze sterke banden aan kunnen gaan:P
    Deze blogs blijven echt leuk, ga ermee door zou ik zo zegguuhhhhh!

Jeroen

• 24 Juli 2009 - 21:03

Aw & Ub:

Yo de nicht!
    Ja, die (Jer)oen is ons weer voor.
    We vonden het wel een heel verhaal over die muziekgast, zeker als de uitkomst dan is dat jullie dozen en/of mutsen zijn. Daar zouden wij jou ECHT niet onder kunnen rekenen (?) Wat we ons wel afvragen: heeft dat figuur nou een biertje gehad of hebben jullie wat gekregen?
    En we begrijpen dat jullie een beetje met een 'stiff upperlip' in het engels zitten te lullen. Dat verdwijnt waarschijnlijk als je een paar drankjes op hebt.
    Overigens denken we wel dat de vakantie van bepaalde familieleden tot wat minder vreemde reacties (wat heet) heeft geleid.
    Nou, vermaak je weer en een spin als huisdier schijnt ook heel leuk te kunnen zijn.
    Viva la vida loco en toedeledokie.
    W. & W.

• 24 Juli 2009 - 21:08

Ub:

En nog effe voor Jakob: nee, als het waar is van Berlijn, ben je nooit meer zo geloofwaardig geweest. Fijne vakantie, eikel! Ook voor m'n zus en haar zoon.

• 24 Juli 2009 - 22:30

Duffy:

dun kop is aordig heel en ik bun weer in tzuuphuus gewest. wa denk ie? ist zaodel afgebroke! zik met me reet op ut freem. das ech nie lekke. klas wel daj ok aon de zuup was met iemant uut eindhove. nau, da mo wel een lampie zijn. hebbu die luu daor geen normaole naomen? tis palmpie of ikkie of fukkie. raor heur. kgaoi nau noch naor de zwerte cross. balluuuhhhh.

• 25 Juli 2009 - 23:01

Barack O.:

My dear travellers!
    How are you?
    You may have read that I had a little slip of the tongue. I had to apologize. Can I do that? YES I CAN!
    By the way, I've found a taskforcemanager. It's goin' to be Bill C.. Hillary doesn't mind, he can smoke a cigar and we'll forget about Monica. And.....I've added a famous dutch guy to the force. It's a man called Peter R. de Vries. And can he find out about those idiots on your blog? YES, HE CAN!
    He knows all about Yoran, so this will be a piece of cake. We will open a new facility to host all those criminals. After talks to Medvedev, we found beautiful locations in Siberia. We will twist their balls. Can we do that? SURE, WE CAN!
    Michelle is goin' to make me sandwiche, so I'll have to go.
    God bless you and the US of A..

• 25 Juli 2009 - 23:10

Barack O.:

Well, I just had a brainwave. Do we also have to investigate Jeroen? Are is he just a harmless sucker from your hometown? Michelle is callin', got to go!

• 25 Juli 2009 - 23:30

Frank:

Hai Kim,
    Alles is rond! Zaterdag 10 oktober a.s. is er een speciale Thailandavond in De Lampegiet. Jullie zijn de eregasten en er is beschuit voor iedereen (sponsor: bakkerij 't Haverland aan de Zandstraat). En er zijn hapjes van slagerij Van der Geer. Dat moet toch wel een bijzonder leuke avond worden! Het duurt van 7 tot aan sluiting. Lekker vet toch? Al die babes met hun foto's en ook nog een hapje en een drankje (sponsor: Gall en Gall aan de Veenslag).
    Alles rond dus!
    Tot dan of eerder en niet latoooor.

• 26 Juli 2009 - 12:19

Der Fritz:

Hallo da Kim,
    Het was ja geen Duitscher!
    Mijn freund Adolf gebruikt er doch nog een. Anita en Trudie kunnen allebei ja niet kochen en waschen. Dat is ja een probleem. Wil jij nog verder koeken? Velen dank.

• 26 Juli 2009 - 14:54

Charley:

Lekker vet allemaal. Zit zo'n mongool uit Einhoven je gewoon in de maling te nemen. Zal ie ook nog wel supporter van PSV zijn. Dat zijn zonder uitzondering mongolen (hoewel ik tegen echte mongolen niks heb). Waar is die Lampegiet trouwens? Laat maar anders, want ik kan toch niet op die zaterdag.
    Veel plezier op je coole chillweek.