The clay house project. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu The clay house project. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

The clay house project.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Augustus 2009 | Thailand, Singburi

Zo, dat is weer even geleden, dus tijd voor een van de laatste updates!

Afgelopen week heb ik in het weeshuis gewerkt en in het weekend zijn we uiteindelijk gewoon in het Brown House ('Blouw Houw' in het Thais) gebleven. Met 'we' bedoel ik mijzelf en Lisanne. Mitzy en Roos zijn naar het zuiden vertrokken en de rest was naar Kanchanaburi of Chiang Mai, waar wij natuurlijk al geweest waren. In het weekend lekker uitgeslapen en wezen zwemmen en shoppen, was erg rustig! Maar ook wel een keer erg lekker.

Maandag ben ik door Palmy overgehaald om mee te werken aan het nieuwe Clay House Project. Dit houdt in dat er een huis moet worden gemaakt van klei, maar het probleem was dat we die klei nog ongeveer moesten maken. Er lag een hoop harde klei en met behulp van een waterstraaltje ter grote van een potloodpunt moesten we die nat maken en zacht stampen.
Ja, stampen.
STAMPEN met onze voeten.
Dit was erg vies, maar ook behoorlijk grappig moet ik toegeven. Ondertussen konden Palmy en ik het niet laten een watergevecht te houden. Nouja, anyway, aan het eind van de middag waren we erg vies en hadden we 55 bakstenen gemaakt (er moeten er 1500 komen). Die drie dagen moeten drogen. Ondertussen krijgen we GEEN behoorlijk eten (lever met rijst???) en namen we te lange pauzes.
De tweede dag was praktisch hetzelfde, maar toen had iedereen het ermee gehad. Aan het eind van de dag was er een moddergevecht met Palmy en de Duitser, waardoor ik van top tot teen onder de modder zat en erna moest dat er natuurlijk worden afgespoeld met heeel veel water. Was de tijd van m'n leven!

Vandaag is de verjaardag van de koningin en zijn we de hele dag vrij. Eerst uitgeslapen tot half 12 en van 1 tot 4 wezen zwemmen. Vanavond gaan we lekker uit eten (ik hoop tenminste dat het lekker is) en ik hoorde dat er morgenavond een feestje is in het Twin House. Eergister was er ook een feestje in Twin House waar we heengingen in een open taxi voor tien mensen, maar wij pasten er uiteraard in met 20 mensen.
Gisteravond hadden we laten-we-spookverhalen-vertellen nacht en bedachten we dat we maar een Brown House ghoststory moeten verzinnen. Iemand ideeen? Ook was er een of andere vaagheid van Pringlebitch en nog een of andere idioot. Er komt een filmpje op Facebook.

Oke, volgens mij ben ik heel veel dingen vergeten te vertellen, maar daar moeten jullie maar mee leren leven ;) Er zijn nu namelijk meer mensen die op internet willen! We hebben de eer van 1 laptop met internet hier.

In ieder geval, over een paar dagen is het ier alweer voorbij :(
Maar dan kan ik wel iedereen thuis weer zien! :D

Tot laterrrrr! :D

• 12 Augustus 2009 - 11:33

Mam:

Heb nog niets gelezen, maar ben wel lekker de eerste!!!!!!!!!

• 12 Augustus 2009 - 11:43

Mum 2:

Zo, heb nu alles gelezen en volgens mij ben ik nu ook de tweede,ha,ha. heb alles en iedereen verslagen.jammer jongens.Kim, lekker dat je je zo kunt uitleven met klei,echt wat voor jou. Dat feesten gaat ook maar door, zal zorgen dat dat thuis zo afgelopen is. Oh ja, aan
    het spandoek wordt hard gewerkt. Verder zul je wel weer veel onzin verhalen te zien krijgen want je oom met gezin is ook weer thuis. Alles gaat thuis goed en je kamer is het weekend weer vrij, het was een goede huurder. Nou, nog 5 nachtjes en dan is het zover, ga ik je verpletteren met al mijn kussen. Luvs mam en company.

• 12 Augustus 2009 - 11:44

Mam:

Kim,bedankt voor het waarschuwen!

• 12 Augustus 2009 - 11:45

Danielle:

Echt wat een verhalen allemaal. Ben best lang bezig geweest ze allemaal te lezen.
    Je hebt zeker wel veel dingen beleeft! Ben jaloers :O :P :D
    Nee valt wel mee maar zou t zelf ook wel vet leuk vinden ;)

Tot snel!
    Liefs

• 12 Augustus 2009 - 22:36

Aw & Ub:

Yo de nicht!
    Beetje laat dit keer, maar we lezen het net pas.
    Laten wij nou denken dat je ongeveer de leeftijd hebt bereikt om juist NIET meer te willen kleien. Maar als het je hobby is..... Kleien betekent bij ons trouwens heel iets anders.
    Oma nog niet op de hoogte gebracht van het laatste verhaal dus heeft ze dit keer nog nada over alweer een feestje gezegd.
    Dat de mammie is teruggekeerd, is wel goed voor je blog. Drie reacties binnen het uur. Het is ook zo'n ADHD'tje.
    En nu ook retour, ladies and gentlemen: FROM SPAAAIIIIIIIN, Bud en co!
    Wordt de onzin nu nog groter? Heer, help dit arme volk.
    Nog een paar dagen en dan kan je moeder je walsen. Die vijftig Zimbabwanen zijn schijnbaar toch het huis uit.
    Geniet er nog even van!
    Viva la vida loco en toedeledokie.
    W. & W.

P.S.: We hopen echt dat J'oen is meegenomen door een ruimteschip en dat groene wezentjes nu allerlei enge dingen met hem doen.

• 13 Augustus 2009 - 07:39

Kabouter:

plopperdeplopdeplop.
    www.plopsa.be/plopsalanddepanne/nl of nl.wikipedia.org/wiki/Plopsaland_De_Panne.
    ploppertieplop.

• 13 Augustus 2009 - 10:22

Charley:

Hé Kim,
    Het blijft allemaal ontzettend vet klinken. Wil ik beslist meer van horen als je terug bent.

• 14 Augustus 2009 - 13:11

Frank:

Hai Kim,
    Goed nieuws en slecht nieuws. Eerst maar het goede nieuws: Philips komt met een videowall op de bewuste zaterdag. In totaal 9x16 meter. De foto's zullen vet van het scherm spatten!
    Verder is het aantal aanmeldingen opgelopen tot 143. Ik ben blij dat ik ze niet allemaal de hand hoef te schudden.
    Het slechte nieuws is dat Harrie Fritsen niet kan komen optreden. Hij heeft een poliep op z'n stembanden. Die schijnt er al achteneenhalve maand te zitten en inmiddels 3400 gram te wegen ('t is net of ie zwanger in zijn keel is). Gelukkig wist Chris B. nog wat. Hij heeft de 8 V's gratis geregeld. Die komen uit Volendam en zingen met z'n achten alle nummers van BZN, Jan Smit, de 3 J's en Nick en Simon a capella. Wat een mazzel! Je bent weer grotendeels op de hoogte.
    Tsjoppie, tsjoppie.

• 15 Augustus 2009 - 11:47

Duffy:

allejeezus, da koomazuupe is helegaor niks. hejjij feest gehat?
    kan ok niks bomme. khe nou housemuuziek opstaon. da galmt knap in de kop. hejje da een blowhuus. mok ok es probeere. blowwe en zuupe. kvraog me af of da saome gaot. zuupe is al te veul. en zo mok ok nog een bietje kleie. kan ok wel veul zijn. veurige keer hek twaolf porsies bitterballekes op (akt goei herinner) me'n ganse bak pindaspul en ui. gedonder in den darm, man, achtelijk ongelofelijk. kstink drie kilometerkes ver van me vandaon. en nie uut men bek! kuttemetrie.
    ajuuuuussss.

• 15 Augustus 2009 - 15:07

Ub:

Yo nicht Kim!
    Nog even een onbenullig bericht. Het is vandaag droog en heet (27 of zo; ik zei toch al dat het een onnozel bericht is). Het kleine geval et moi zijn vandaag in de tuin bezig geweest, hebben gehakt voor op brood gemaakt - met sjalotten uit eigen tuin - en gaan zo tennissen. Vanavond eten we ('t is maar om je even lekker te maken, dus geen rijst!!!!) gebakken aardappels, sla en een heerlijke biefstuk. NEE, DAT IS GEEN BOERENKOOL. Ook daar zijn sommige mensen dol op. (Er wordt heel wat afgeluld).
    Geen feestjes hier. Daar wachten we mee tot jij er weer bent, want een feest is nooit een feest sla Kim niet is.....
    Geniet van je laatste dagen.
    Viva la vida (welk leven dan ook) en toedeledokus.
    W. & W.