Inspiratieloos voor titels. - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Inspiratieloos voor titels. - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Inspiratieloos voor titels.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Augustus 2010 | Vietnam, Hué

Na heel veel gezeur (maaaaam!) ben ik wel verplicht weer even een update te geven over ons relaxte leventje hier. Helaas duurt het nog maar twee weken, maar ik weet zeker dat er nog twee supermooie weken aankomen :D

Oke, volgens mij was ik gebleven bij Nha Trang en dat we daar een klein klein beetje lui bezig waren. We zijn er nog een paar keer uitgeweest en vrijdagnacht werd het tijd voor onze eerste nachtbuservaring!
Om 6 uur werden we opgehaald om naar Hoi An te gaan, waar we de volgende dag rond 7 uur 's ochtends aan zouden komen. Nou, komt die bus, zitten er allemaal van die bedjes in die bus, maar het zag er niet heel comfortabel uit, dus ik begon al lichtelijk te vrezen voor een zware nacht, maar...
het viel mee!
Dat bed lag nog best lekker en zolang je niet op de rijkunsten van de chauffeur lette (inhalen in een bocht, terwijl er een tegenligger aankomt en dan net op tijd weer op de goede weghelft gaan rijden) viel het best mee. Uiteindelijk waren we zelfs half 7 al in Hoi An!
Toen zijn we maar wat gaan rondlopen en hebben we voor een uurtje een boot gefixt om wat over de rivier daar te varen. Helaas waren we een beetje halfdood, dus sliepen we allebei half tijdens die bootrit, wat een beetje zielig was voor onze Vietnamees die met gebarentaal en gebrekkig Engels aan ons probeerde duidelijk te maken dat we naar kokosnootbomen zaten te kijken (het enige wat wij zagen was de binnenkant van onze ogen).

Verder zijn we wat rondgelopen en wat ons opviel is dat Hoi An superschattig was! Er mogen geen hoge gebouwen gebouwd worden en er mogen in de binnenstad geen gemotoriseerde voertuigen rijden, dus het is daar heel gemoedelijk allemaal. Verder staat Hoi An bekend om het... SHOPPEN!
Er zijn echt honderden kledingwinkels met allemaal op maat gemaakte kleren (of die kun je laten maken), vet veel schoenenwinkels en allemaal superschattige souveniers! Helaas puilt onze backpack al uit, dus we hadden bedacht niets te gaan kopen. Helaas kwam daar weer niets van terecht en kwamen we beiden Hoi An uit met een op maat gemaakte winterjas! Echt supermooi :D Wij weer helemaal gelukkig natuurlijk.
De tweede dag gingen we naar My Son (spreek uit: Mie Sun), wat een soort van Angkor Watt van Vietnam moest zijn. We hadden alleen echt een vette klotegids die overal vet snel doorheen ging en we hadden maar 50 minuten ofzo in My Son zelf en toen we terugkwamen (de hele groep netjes op tijd) ging die gast uitgebreid een halfuur zitten eten! Nou, dus ik daar wat van zeggen, kreeg ik dikke ruzie met die vent, haha, en hij maar doorgaan, dus ik negeerde 'm maar op een gegeven moment. Toen hebben we later met nog wat mensen een klacht over 'm ingediend :D
Verder was My Son dus echt niet boeiend nadat je Angkor Watt had gezien, dus wij liepen daar een beetje voor spek en bonen bij.

Onze laatste dag in Hoi An gingen we een fiets huren! Wederom helemaal gelukkig, want eindelijk een keer iets typisch Hollands. Dus lekker een beetje rondgereden en wat culturele dingen in de stad bezocht, totdat het kei-en keihard begon te stortregenen, niet normaal gewoon!

De ochtend erna wederom vroeg opgestaan (we kunnen al geneens meer uitslapen, we worden standaard voor 7 uur wakker) en met de bus naar Hue gegaan. Daar hebben we een motorbike tour geregeld en hebben we een paar vet mooie dingen bezocht, terwijl we lekker chill achterop die motorbike zaten; dat is echt het goede leven!
Gisteren zijn we naar DMZ geweest, wat de zone/scheidingslijn is tussen noord en zuid Vietnam. Het grappigste was nog dat ons busje het op een gegeven moment begaf (dat is al de derde keer dat een bus waar wij inzitten het begeeft) en dat we dus een paar keer aan de kant van de weg stonden te wachten, totdat de chauffeur het weer gefixt had.

Vandaag lekker uitgeslapen in onze megagrote hotelkamer. We hebben allebei een een kingsize bed voor onszelf en een vet chille douche en tv met Disney Channel. Net weer een fiets gehuurd en wat dingen in de stad bezocht en nu gaan we over een halfuur ofzo met de nachtbus naar Hanoi. Duurt iets van 13/14 uur!

Vanuit Hanoi willen we nog een driedaagse tour naar Sapa en een driedaagse tour naar Halong Bay doen, en dan gaat de tijd waarschijnlijk wel heel erg snel!

Maar ik ga er nu mee stoppen, want ik heb geen zin meer om te typen. Redelijke update dacht ik zo?
Geen idee wanneer de volgende komt, maar tot later!

  • 13 Augustus 2010 - 10:00

    Ida :

    HOI, Weer gewonnen van je moeder. Het is weer een mooi verhaal(wel een beetje kort)Let je goed op Dianne en d'r fototoestel!! Geniet nog van de laatste weken.

  • 13 Augustus 2010 - 16:50

    M.:

    Gelukkig, goede nummer 2 geworden. Is niet zo erg om van Ida te verliezen.
    Het verhaal valt wat tegen qua omvang, maar ja je kunt niet alles hebben(gelukkig heeft Kim veel geld).Je heb al een winterjas begrijp ik, das mooi scheelt weer shoppen. Probeer de rest van je garderobe ook maar bij elkaar te shoppen, heb ik weer wat meer vrije tijd. Terwijl jullie in de bus naar Hanoi zitten, zit ik dit te typen en hebben wij een relax weekend.(niks verplicht) Hoorde van Ida dat Dianne ook weer een camera had, dus die kan ook weer aan de slag. Heb jij al foto's gemaakt? Hopelijk gaan die bussen waar je in moet zitten in Utrecht ook niet allemaal naar zijn grootje, staat je nog wat te wachten! Bij opa en oma staat niet veel meer in huis en het wordt dus een makkelijke overhuizing. Moet je echt niets hebben, stonden nog dingen van voor de oorlog,ha,ha. Nou, sluit weer af anders ben ik nog geen tweede. Veel plezier en......... let goed op elkaar.
    L Y M XXX.
    P.S. nog 13 nachtjes(ik vreet je op!)

  • 14 Augustus 2010 - 00:08

    UB > 40:

    He coz!
    Beetje laat (ach, maar 7 uur na M.) en ook een beetje laat hier. Toch effe reageren.
    Het is, als ik het goed begrijp, noch steeds FANTASTISCH daar. Iedereen is blij dat je daar zo fijn kunt shoppen (waarom geven ze dan geen creditcard mee? De krenten!). Het begint trouwens steeds meer een verhaal te worden met M. op de achtergrond. Moet je je de volgende keer niet voostellen als: 'Bond, Kim Bond'? En is de adoptie door MI5 inmiddels begonnen? De oldies - die inmiddels op sinaasappelenkistjes zitten - heb ik op de hoogte gebracht van je reisgebeuren. Oma vindt het altijd heel erg leuk om e.e.a. te horen (en Opa waarschijnlijk ook).
    Ja, wat valt er verder nog te zeggen? De grannies hebben zo'n beetje besloten wat ze meenemen naar de Kerkewijk. De duurdere erfstukken zijn geveild (daar deel je helaas niet in mee) en het weer is hier typisch hollandaise. Je weet wel, het ene moment schijnt de zon en het andere moment krijg je een enorme kutbui over je heen.
    Geniet van Noord V. (ga je ook nog naar het Hanoi Hilton? (Daar werden de Americanos vastgehouden tijdens de laatste oorlog.).
    Niet te veel zuipen, want Ida is nogal bezorgd over de camera van Dianne en ook een beetje over haar. Er was een TROS-programma 'Dit was het nieuws' waarin ze altijd zeiden "maar gelukkig hebben we de foto's nog". Ja, daar hopen we dan maar op.
    Nog twee weken. Ik hoop dat de Polen (die nu zwaar schuiven voor jouw kamer. Ik wist trouwens niet dat daar 16 man in konden) de klus geklaard hebben. Anders wordt het kamperen in de eigen tuin.
    Genoeg om over na te denken. Toedeledokie!

    P.S.: Jeroen gesignaleerd bij de Galapogos Eilanden. Valt stront dan nooit uit elkaar?

  • 14 Augustus 2010 - 07:25

    Dianne:

    - Hiya, Barbie!
    - Hi, Ken!
    - You wanna go for a ride?
    - Sure, Ken!
    - Jump in!

    (CHORUS:)
    I'm a Barbie girl in a Barbie world
    life in plastic, it's fantastic
    You can brush my hair, undress me everywhere
    Imagination, life is your creation

    Come on Barbie, let's go party!

    (CHORUS)

    I'm a blond bimbo girl in a fantasy world
    Dress me up, make it tight, I'm your dollie
    (ken)
    You're my doll, rock'n'roll, feel the glamour and pain
    Kiss me here, touch me there, hanky panky

    You can touch, you can play
    if you say I'm always yours, oohoh
    (CHORUS)

    (BRIDGE:)
    Come on Barbie, let's go party!
    Ah ah ah yeah
    Come on Barbie, let's go party!
    Ooh woa, ooh woa
    Come on Barbie, let's go party!
    Ah ah ah yeah
    Come on Barbie, let's go party!
    Ooh woa, ooh woa

    Make me walk, make me talk, do whatever you please
    I can act like a star, I can beg on my knees

    Come jump in, be my friend, let us do it again
    Hit the town, fool around, let's go party

    You can touch, you can play
    if you can say, I'm always yours
    You can touch, you can play
    if you can say, I'm always yours

    (BRIDGE)

    (CHORUS x2)

    (BRIDGE)

    - Oh, I'm having so much fun!
    - Well Barbie, we're just gettin' started
    - Oh, I love you Ken!


  • 15 Augustus 2010 - 10:55

    Vader Jakob:

    Dus Hanoi is bereikt.
    Kun je niet ook een kijkje in china nemen, dat is niet zover . Er gaan zelfs geruchten dat tante Tienie er heen wil.
    Waar ligt Sa pa trouwens?
    Wist je trouwens dat eind april 1975 zowel Cambodja als Zuid-Vietnam 'gevallen' zijn voor respectievelijk de Rode Khmer en de VRR ( Voorlopige Revolutionaire Regering) of te wel de communisten.
    Waar zijn ze toch gebleven deze communisten.
    Noord Korea nog!
    Als laatste bolwerk van het democratische Zuid-Vietnam bleef de Mekong Delta overeeind.
    Helaas viel dit bolwerk ook en waren de Amerikanen weer een illusie armer.
    waar blijveb de foto's trouwens van je op de blog? En heb je nog geen rugpijn van de'"rugzak
    Hue, door sommige mensen uitgesproken als Hoei. maar het is toch echt Hoeee was dus ook een hoogtepunt.
    Praat je ondertussen al een beetje Vietnamees en kun je het al wat schrijven?
    Nog veel plezier deze laatste 2 weken en enjoy
    the journey!


  • 15 Augustus 2010 - 19:33

    Demi:

    hee kim!

    je hebt het naar je zin zo te zien. gelukkig maar! nog maar 2 weekjes en dan ben je weer thuis he! een collega van me gaat dit jaar ook backpacken in vietnam en was vorig jaar ook in thailand. toen moest ik natuurlijk even vertellen over de verhalen van me grote nicht! maar echt superleuk joh al die verhalen en wat je allemaal meemaakt. en nog gefeliciteerd he met je inloting!
    ik stop er weer mee en kijk uit naar je volgende blog!

    xxxxxxx
    ps. groetjes van de familie
    1

  • 17 Augustus 2010 - 21:32

    UB > 40:

    He coz!
    Vandaag kaartje van je gehad uit Vietnam. Heel leuk. Hartelijk bedankt daarvoor (ook Dianne).
    Nog maar effe en dan moet je verkassen naar Bangkok. Weeeeerrr feeest! Dat vertellen we niet aan de grannies. Die eten op het moment elke dag van de snacktent (alles moest opgeruimd worden), ze zitten op sinaasappelkistjes, ze moeten staand slapen omdat ze niks meer vuil mogen maken en ga zo maar door.
    Morgen verjaardag van coz Demi.
    Afgelopen dagen waren hier niet erg best (geeft jou een goed gevoel).
    Toedeledokie.

  • 17 Augustus 2010 - 22:34

    Ngyen:

    Dt khoát!
    Are you save girl. Did you bring rubber. Me country has rubber enouh.
    Me now in homecountry. Burundi say goodbie to me. Now have home in Cu Chi. Is chaep. Me now out of Burundi 4 day. Me like Vietnam food. Better as Burundi. Me have translate. You can have dead fishie with me? Or have go again someplace other? Me glad to in Vietnam again.

  • 19 Augustus 2010 - 16:50

    Bloedverwant:

    Best Kim

    Ik zit hier nu op mijn stoel jouw verhaal te lezen, en ik begin tog geintimideert te raken over de vele prachtige reizen die jij hebt mee gemaakt. Hoe jij sommige situaties beschrijft doet mijn teentjes tintelen. Nog even één vraag tussendoor: Waarom ga je naar je zoon. Je zoon zou toch gewoon bij jou horen te zijn?
    Daar wil ik wel even verduideling op.
    Nou ik hoop dat je nog veel plezier hebt en tot het volgende verslag.

    Mvg
    Hades

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 46513

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: