Het regent, het regent... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Het regent, het regent... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Weetjes:

- We zijn zo'n 150 uur onderweg geweest per vliegtuig/(nacht)bus/boot/taxi/tuktuk etc. etc. en we hebben ook heel wat uren op dit vervoer moeten wachten.
- We hebben 1x op het politiebureau gezeten.
- We zijn 5x naar de bioscoop geweest (The sorcerer's apprentice, The last airbender, Step up 3, Inception, Salt).
- We voelen ons hierdoor heel slecht.
- We hebben geheel volgens het liedje bij de MacDonalds, de Kentucky Fried Chicken en de Pizzahut gegeten.
- We kunnen redelijk met stokjes eten. Zelfs rijst.
- We hebben zo'm 588 keer op het punt gestaan een taxichauffeur, tuktuk-driver of cyclo'er aan te vallen vanwege irritatieproblemen.
- De grappigste openingszin die we hier gehoord hebben van een straatverkoopster was (zingend): " Hellooooo, is it me you're looking for?"
- We kennen de nummer 1 hit van Vietnam bijna uit ons hoofd.
- We zijn niet aangereden door scooters in Saigon en Hanoi, maar we kunnen wel ongeveer met onze ogen dicht oversteken.
- Mai Thai is niet goed voor de gezondheid.
- In Cambodja kunnen er minstens 5 mensen (en meer als ze van kleiner formaat zijn) op een scooter.
- In Vietnam kan alles vervoerd worden op een scooter, hoe groot/breed/hoog/lang het ook is.
- We zijn meer gefotografeerd dan de tempels of bezienswaardigheden die in de buurt stonden.
- Waar je ook komt; er zijn altijd Nederlanders.
- Kakkerlakken zo groot als je wijsvinger (exlusief voelsprieten!) durven ze hier gewoon op te pakken en ze lachen je uit als je gillend wegrent.
- Nederlandse ratten zijn lieve hamstertjes vergeleken met de ratten hier.
- Ene Jay zit af en toe op mijn msn vanaf heden, dus soms ben ik niet wie jij denkt dat ik ben.
- Mensen lopen hier gewoon in pyjama's rond.
- Vanaf Sihanoukville (Cambodja) tot en met Sapa (noord Vietnam) zijn we in heel veel steden steeds dezelfde Engelsen tegengekomen, waarna wij steeds dubbel lagen.
- In Vietnam hebben ze lekker brood (toch nog iets goeds aan die Fransen overgehouden).
- Er wordt naar Ho Chi Minh gerefereerd als 'Uncle Ho'.
- Er zijn meerdere manieren om Heineken te spellen: Heineken, Heneken, Heneiken, Heiniken, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
- Krekels smaken naar speklap.
- We hebben per persoon minder dan 200 euro uitgegeven aan overnachtigen (en dat voor bijna 7 weken!).
- Rijst is smerig.
- Mensen uit het buitenland denken dat we op klompen lopen.
- Spanjaarden kijken ons altijd verdacht grijnzend aan.
- Ik heb aanleg voor Hebreeuws (oke, ik ken maar 1 zin).
- We hebben mensen uitmoet uit; Nederland, Zweden, Israel, Spanje, Frankrijk, Engeland, Australie, Italie, Duitsland, Belgie, Vietnam, Cambodja, Thailand, de Filipijnen, Nieuw-Zeeland en vast nog wel meer landen.
- Dianne is bang voor vis.
- Ik ben bang voor loslopende apen.
- We zijn bijna een keer ondergescheten door een nijlpaard.
- Green Tea smaakt raar.
- Ze betalen in Vietnam alleen maar met briefjes en 19.000 dong is maar 1 dollar. We hebben dus miljoenen over de balk gesmeten.
- We hebben een nieuw thuis in het Golden Wings II Hotel in Hanoi ( "Welcome hoooooome!" ).
- We hebben enkele huwelijksaanzoeken gehad en zijn ook een paar keer uitgehuwelijkt.
- Begrafenissen in Vietnam zijn net een feestje.
- Bruidjes hebben hier niet alleen witte, maar ook blauwe/paarse/groene/roze jurken aan.
- Ik heb de trekking in Sapa zonder kleerscheuren overleefd, maar een dag later ging ik op m'n bek op een doodnormale trap.
- Mensen in Azie zijn grappig.
- Ik wil nog lang niet naar huis!!!

Wordt vervolgd...

  • 24 Augustus 2010 - 11:56

    Dianne Blom:

    Deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut de Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut, Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut

    Oke cafe de Bright Site ik zie jullie een beetje verbaasd kijken allemaal maar ik kan het allemaal uitleggen het is namelijk zo ik heb sinds kort een trauma te verwerken en ik wil jullie hier vandaag Deurne Zijlberg vragen om samen met mij dit trauma te verwerken. Hebben jullie daar zin in?

    Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    Oke steek evenallemaal je armen hoog boven je hoofd en maak even een dakje
    Pizzahut Pizzahut

    Oke dan steek je nu je handen onder je oksels en dan maak je een soort kipbewegingen dan roep je met zijn allen Kentucky fried chicken Kentucky fried chicken

    Oke en dan tot slot steek je je handen ten hoogte van je borsten rechten vooruit en dan maak je een soort halve cirkels opzij als waren het een grote gele M en dan zing je
    Mc Donalds Mc Donalds Harder Mc donalds Mcdonalds

    Oke dan zetten we al deze teksten en bewegingen achter elkaar en dan kunnen we beginnen met de interactieve trauma verwerking daar komt ie Bright Site laat je horen !!!

    De Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut de Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut, Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut

    Oke Aplaus voor jezelf jullie zijn echt geweldig allemaal maarhet zou nog beter kunnen Bright Site we gaan namelijk even met z'n alle een flugel wave maken. Dat betekent dat je dat kleine flesje even ter hand neemt je steekt het hoog in de lucht maar dan allemaal omstebeurt. We beginnen aan de rechter kant voor de kijkers links en daar gaan we 4 3 2 1 en huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh Oke nu met de flugel flesjes de andere kant op hè en daar komt ie 4 3 2 1 huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh en we gaan weer zingen

    De Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut de Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut, Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut

    Oke dan bright Site wat mij betreft kun je nou je flugel flesje leegdrinken want we gaan namelijk feesten, we gaan springen

    De Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut de Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut, Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut

  • 24 Augustus 2010 - 13:37

    Amber:

    Haha Kim super grappige lijst:P Ik denk dat ik je maar ga opgeven voor een schrijfwedstrijd... !

    xxxxxxx

  • 24 Augustus 2010 - 13:52

    Dipti:

    Haha super leuk!!!
    Geniet nog van je laatste paar (shop)dagen;)

  • 25 Augustus 2010 - 07:09

    M:

    Jeeeeeee, wat een lijst, hoop niet dat je thuis ook alles op een lijstje gaat zetten, krijgen we nog meer troep van je te verwerken!(Is door jou altijd al zo'n zooitje)
    Nog maar 2 nachtjes en dan is het afgelopen, moet je weer over tot de orde van de dag. (Uitslapen en lekker verzorgd worden). Spandoek bijna klaar, hebben we keihard op gewerkt, dat snap je wel, hoop dat het in de auto past, anders moet Dianne's vader er maar achter aan lopen, ha,ha.
    Wachten vol ongeduld op al je kado's! Hebben vast een paar kasten opgeruimd om wat ruimte te maken. Bij opa en oma wordt vandaag behangen( KOM JE OOK AL ONDERUIT). Ga nu stoppen, ik zie je vrijdag.
    L Y M XXX.
    P.S. moet even de Pakistani uit je kamer gaan zetten.

  • 25 Augustus 2010 - 07:28

    Vader Jakob:

    € 200,= voor 7 weken overnachten. Dat is toch een familietrekje/eigenschap om zo goedkoop mogelijk alles te fixen. Ha ha ..
    Ja, Ik denk ook weleens Nederland is het grootste land van de wereld. je ziet die pappenheimers overal.
    Maar ik heb wel in de gaten dat jullie"dames" hel wat fobien hebben overwonnen!!
    En jullie hebben meer meegemaakt dan de gemidelde Nederlander in 10 jaar.
    Geniet nog even in Bangkok. En ik ben benieuwd naarnd de cadeaus. Een opgezette rat of zo...
    Ik denk zelf dat ik volgend jaar maar met jullie meega. Dan maak je nog eens wat mee.
    Tot vrijdag. Toedeledokie

  • 25 Augustus 2010 - 23:05

    UB > 40:

    He coz!
    Ja, aan zo'n verhaal hebben we dus geen ene fuck. Ik kan je ook wel een opsomming geven van een aantal dingen, zoals
    - Jeroen heeft al zoveel dagen niet gereageerd;
    - Ik schijt gemiddeld zoveel keer per jaar en ga zo maar door.
    Hard nieuws moeten we hebben!
    Wat heb je gekocht? Hoeveel geld heb je er als arme student aan uitgegeven? Moeten je ouders een loods afhuren? Kan je broer nog een eigen kamer hebben in huis?
    Maar ondertussen kom je steeds dichter bij huis en ga je vrijdagmiddag (in stukken?) landen bij de oosterburen. Paar pittige dagen nog te goed. We hopen op een upgrade naar businessclass voor je. Kun je tenminste zuipen. Daar zien we overigens niks over op je samenvatting zoals: Wat was het? Hoeveel liter? Hoeveel dagen en hoeveel blackouts?
    Alle handel die je de laatste dagen gekocht hebt kan even opgeslagen worden in het huis van de grannies, want dat is nagenoeg leeg.
    We zien je binnenkort (feest Hans) en tot dan TOEDELEDOKIE!

    P.S.: Jeroen nu als bevroren drol aangetroffen voor de kust van Alaska.

  • 26 Augustus 2010 - 20:06

    Lies:

    Ah top dat Jay ook in je lijstje is opgenomen, he's my new homie youknow!
    Oh zaterdagnacht na het stappen krijg je een kaassouffle van me :D

  • 26 Augustus 2010 - 22:12

    Tessa.:

    Hoi.
    Het is vet KUT. Dat jij terugmoet naar hiero van daaro. Maar ook bij mijn is het vet KUT. Gisterenavond had ik een rejunie van de BMVO of zoiets. Kwam ik al die suries en antilliejaantjies van vorig jaar weer tegen. Nou dan weet je het wel. Aan het einde van de avond alle rubber erdoorheen gejast. En die lui die roepen dingen als ana bemoet fiki. Ik begrijp er af en toe geen fuckie fuckie van. Maar wel zoveel verdient dat ik morgen ook ga shoppen. Niks kopen voor famielie enzo. Gewoon harstikke leuke dingen voor mezelf. Moet jij ook weer gaan studeren? Ik wel. Mijn vakansiebaan is voorbij. Ik had bij die vietnammer van le duuc iemand een lel gegeven met zoon rubberen zwaaiding op battereien. Vonden ze niks leuk want die konden ze niet meer verkopen. Ik wil daar nooit meer aan de werk. Die bitch uit die winkel ook nog een grote gaffel. Riep ik no play pompoe pompoe bitch. Nouw ja fijne tijd gehad daaro.
    Groeten van mij en als ik jouw zie gaan we wat zuipen. Daar staat niks van in dat verhaal van hoeveel je nou gezoopen hebt enzo.
    Ajuus van het Verlaat.

  • 27 Augustus 2010 - 12:05

    Jacqueline:

    jay was dus die knakker die zo royaal omging met de emoticons, toffe peer hoor!

    hahaha geweeeeldige opsomming, ik kan niet wachten op al jullie verhalen :D

  • 28 Augustus 2010 - 15:22

    Tante Tienie:

    Heeeeeeeeee...
    De pannen, de pannen, worden nat.
    Leuk zo'n pc in een ouwelullenoord. Kun je nog eens het een en ander bijhouden. Ja, daar kijk je van op van zo'n tachentigjarige! Mij hoor je niet klagen. Ik ga zo nog eventjes op hyves. Ook de blackberry moet ik nog gebruiken. Dat mag eigenlijk niet van Wim maar ik doe het toch. Daarna ga ik me aanmelden bij Facebook. Je kunt aardig wat lol hebben als ouwe met te veel tijd. Ben je al weer terug bij je moeder?
    Trut. Dat ging per ongelukkie.
    Dag. Ik bel jullie nog wel een keertje of meer.

  • 28 Augustus 2010 - 15:44

    Tante Tienie:

    En ik moet ook nog twitteren met JP. Dat was ik even vergeten maar dat komt door de ouderdom.

  • 29 Augustus 2010 - 19:27

    Ngyen:

    Kiemie, Kiemie
    Where is you now? Me misses you. Me al alone. Me need a friend please you come back?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 46533

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: