Warme zon, blauw water, wit zand... - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Warme zon, blauw water, wit zand... - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Warme zon, blauw water, wit zand...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 December 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Het is weer ruim een week later en ik moet toch maar weer eens de moeite nemen om een weblog te schrijven, hehe. Momenteel kost dat erg veel moeite, het is namelijk erg zwaar om wat te doen op een zonnig eiland met witte stranden en blauw water, waar je lekker op een bedje kunt liggen met een drankje in je hand.

Ja het leven is zwaar...

Anyway, ik was gebleven bij Singapore. Vanuit hier nam ik een bus naar Melaka, waar ik twee nederlanders ontmoette natuurlijk haha. Die zijn ook overal. Een daarvan had toevallig hetzelfde hostel geboekt en met hem reis ik nu nog steeds samen. De andere nederlander zijn we kwijtgeraakt en kwamen we een paar dagen later weer tegen op een eiland. It's a small world.

In Melaka hebben we een boottocht gemaakt, wat wel grappig was. Er zaten ook supergrote reptielen in het water, brr! Ook nog wat geschiedenisdingen bezocht. Melaka heeft wat Nederlandse geschiedenis, dus er was bijvoorbeeld een Dutch square en een Stadhuys. Verder was er niet heel erg veel te doen, maar het was wel leuk. Hierna hebben we een bus genomen helemaal naar Penang, een eiland bijna helemaal in het noorden. Ik had namelijk besloten om eerst naar Penang en Langkawi te gaan (een ander eiland) en vanuit daar naar Kuala Lumpur te gaan. Vanaf hier gaat vervolgens mijn vlucht naar Krabi in thailand.
Penang was een lekker toeristisch eiland, wat betekent dat er genoeg te doen was en genoeg te eten en te drinken. Het was ook weer niet al te toeristisch, dus een goede balans. Ik zat in een dormroom met natuurlijk... een nederlander! Ha ha.
Nu moet ik even goed nadenken wat we ookalweer gedaan hebben haha, lastig...
De eerste dag zijn we naar Penang Hill gegaan, waar je op kunt met een soort treintje. Vervolgens heb je een mooi uitzicht over het eiland. Er is ook een mooie tempel in de buurt, een hele grote, dus daar natuurlijk ook heengeweest! Verder nog wat rondgelopen enzo, dus een prima dag gehad! Er is ook veel street art in Penang, supermooie graffiti kunstwerken op de muren, heel mooi. De dag erna naar het strand geweest en gechilld. In de avond ben ik nog wat wezen drinken met twee Amerikaanse meisjes en een meisje uit Chili die op mijn kamer zaten. In het hostel ook nog veel andere mensen ontmoet, dus niemand hoeft zich zorgen te maken of ik wel veilig ben/met mensen ben etc haha. No worries ;)
De laatste dag was het superheet pff, dus toen zijn we maar gaan rondlopen in de shopping mall met airco haha. Zelfs nog naar de bios geweest, Captain Phillips. Goede film, waargebeurd, over een kaping door somalische piraten, aanrader!

Je kan ook superlekker eten in Penang, en eigenlijk in heel maleisie! Het schijnt dat sterrenkoks van over de hele wereld naar Penang komen voor het straateten, waar je ook nog bijna niks voor betaalt. Dus heerlijk gegeten, indisch, teriyaki zalm, zelfs een burger bij een kraampje aan de straat, heerlijk!

Na Penang zijn we naar Langkawi gegaan. Op weg naar de ferry deelden we een boot met twee engelse meisjes met wie we de hele tijd in Langkawi zijn opgetrokken. Langkawimis echt heel mooi!! Heel wit zand, heel blauw water, palmbomen, fruit juices... perfect. Zelfs geluk met het hele mooie weer!
Eerst zijn we op het strand gaan chillen en is iedereen natuurlijk verbrand. Gisteren naar de berg op Langkawi geweest met een kabelbaan. Dit hadden we een beetje onderschat qua toerisme, want we moesten een uur in een megadrukke rij wachten. Daarnaast vielen we denk ik nogal op, 3 blanke meisjes, een blanke jongen en een enorme gozer uit Ghana, die niet zo heel blank is kan ik je vertellen.
Nou, die berg was een beetje een tegenvaller. Heel lang wachten, een kort ritje in de kabelbaan en een uitzicht op... heel veel wolken. Helaas, niet alles kan altijd meezitten...
Vandaag gaan we weer chillen op het strand :) verder ga ik mijn wasje zo even ophalen en moet ik een busticket regelen nar Kuala Lumpur, waar ik morgen heen wil. Hier scheiden al onze wegen ook weer.
In de avond gaan we steeds op zoek naar leuke barretjes, dus ook daar vermaken we ons prima!! Lekker aan het strand. Gister zelfs heerlijk op zitzakken gezeten op het strand, met een wijntjr erbij, want het is hier belastingvrij en dus goedkoop in vergelijking met de rest van maleisie. Het perfecte leven dus!
Hierna vast de chaos van KL, dus nu nog even niks doen is niks mis mee ;)

Ik ga weer verder met genieten, later!

  • 18 December 2013 - 19:13

    Mamsie:

    Hey skattie,
    Nou, ik hoef niet te vragen of je het naar je zin heb! Witte stranden, cocktails en natuurlijk zon.
    Kun je alweer op je kont zitten of is die nog steeds verbrand, moet je ook maar niet naar het naakt strand gaan. Boontje komt om zijn loontje.....
    Hier ook alles goed, jammer dat je er niet bent, heb kerstpakket gehad met veeeeeel chocolade.
    maar volgens mij kom je niets te kort qua eten en drinken.
    Prettige reis naar Kuala Lumpur en have fun!!!
    Luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuf je.XXXXXXXXXXXXXX(maar dat wist je al).



  • 18 December 2013 - 21:48

    JAKOB:

    Pff, wat een mooi leven daar. en wij maar werken in het koude Nederland.
    Yolo, je hebt groot gelijk. Tot 8 januari.Doei

  • 20 December 2013 - 16:14

    TW + OW + AOW:

    Yo coz!
    Om die verhalen van jou te lezen, moet je eigenlijk vrij zijn. En dat ben ik nu. Ik begrijp dat je daar een enorm kutleven aan het leiden bent, maar ja........effe doorbijten. Captain Phillips is inderdaad gebaseerd op waargebeurd verhaal, maar niet volledig conform de waarheid. Toch wel een hele behoorlijke film (we hebben 'm pas in Amsterdam gezien).
    Geniet maar lekker verder. We willen je niet van je drankje afhouden etc..
    Ciao.

  • 26 December 2013 - 12:44

    TW + OW + AOW:

    Yes!
    We zijn vrienden van Kim geworden (kunnen we de foto's zien)! Verwacht er verder niet teveel van, want ik heb de schijt aan Facebook.
    Ciao.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 46503

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: