Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Juli 2010 | Nederland, Veenendaal

Hello again!

Zo, is dat even heel erg lang geleden! Jullie hadden vast niet gedacht hier ooit nog wat van mij op te lezen, maar ik kan heel blij en gelukkig zeggen dat het binnenkort weer tijd wordt om deze weblog bij te gaan houden! :D
Want, zoals sommigen misschien al wel weten, ga ik (over 10 dagen alweer) backpacken door Cambodja, Vietnam en Laos. En deze keer ga ik het avontuur niet alleen tegemoet, maar samen met Dianne (http://dianneblom.waarbenjij.nu). Jullie begrijpen vast wel dat we er ondertussen al superveel zin in hebben en omdat het al zo snel dichterbij komt, wordt het ook al vast snel tijd om te gaan stressen.

Want:
a) Gaat alles in een backpack passen die waarschijnlijk veel te klein gaat lijken, maar dat hopelijk niet is?
b) Hebben we alles wat geregeld moest worden wel geregeld?
c) Ga ik niet ineens zelfmoordneigingen en angstaanvallen krijgen van de malariapillen?
d) Wordt het vliegveld van Bangkok niet gebombardeerd door Thaise protestanten?
e) Aan wie gaat mijn moeder m'n kamer nu weer verhuren?

En zo houdt de lijst met stresspuntjes natuurlijk niet op.

Anyway, we vertrekken maandag 12 juli ergens in de middag vanaf het vliegveld in Dusseldorf, dus voor iedereen die denkt dat ie ons heel erg gaat missen; schaam je niet om ons met spandoeken en veel tranen uit te komen zwaaien.
Voor iedereen die denkt ons niet zo erg te gaan missen; vier feest, want jullie zullen ons voor bijna 7 weken niet zien!

Dan, 13 juli, rond 18.00 uur Thaise tijd, zullen we landen in Bangkok.
We hopen de dag erna, en als dat niet lukt die dag dáárna (we zijn ook zo flexibel), naar Camvodja af te reizen per bus/boot/taxi/tuktuk/ezel/scooter/fiets/helicopter/huifkar oftewel, alles wat er op ons pad komt, en dan gaan we lekker genieten van onze eerste stop!
In Cambodja willen we natuurlijk naar het o zo bekende Angkor Wat en de badplaats Sihanoukville. We hebben alleen totaal geen echte planning, dus dit blijft allemaal een beetje globaal. Zoals ik eerder al zei, zijn we hierin redelijk flexibel :D. Je weet van tevoren ook nooit wie of wat er op je pad komt en of andere mensen nog leuke ideeën of tips hebben!

Na Cambodja is het tijd voor Vietnam! Ook hier verwachten we wel veel van de geschiedenis te zien. Cambodja is in het verleden ingenomen door Vietnam en een tijd heersten daar de Rode Khmer-guerilla's en in Vietnam zelf heeft natuurlijk de oorlog zijn sporen achtergelaten. Daar zullen vast wel heftige dingen van te zien zijn!
Natuurlijk heeft Vietnam naast cultuur ook prachtige stranden, tempels en andere bezigheden. We willen sowieso naar de hoofdstad Hanoi en Ho Chi Minhstad, het vroegere Saigon.
Hopelijk kennen ze hier ook het begrip 'bucket' zoals ze dat in Thailand kennen, dan kunnen wij onze lol niet op.

Als laatste is Laos aan de beurt. Dit is een iets minder ontdekt land, maar het schijnt er wel enorm mooi te zijn! We hebben al allerlei goede verhalen gelezen over het zogenaamde 'Tuben', oftewel; een enorme band huren, het water opgaan en allerlei barretjes af die langs het water geïnstalleerd staan en zuipen maar, haha! Geheel ongevaarlijk is dit niet, er zijn al wat mensen gestorven hieraan, maar of dat aan de wilde rivier of het wilde drankgebruik lag is vrij onduidelijk. Ik hou het maar op het laatste.

De terugweg wordt ingezet op 26 augustus en 27 augustus zullen wij weer in Dusseldorf landen, hopelijk poepiebruin en tachtig miljoen ervaringen rijker (maar wel met een lege bankrekening). Hier geldt weer hetzelfde als op de heenweg:
voor degenen die ons enorm gemist hebben; wees welkom en schaam je niet enorme welkom-thuis spandoeken te maken en in tranen uit te barsten als wij arriveren,
voor degenen die het jammer vinden dat we goed en wel thuis zijn gekomen; helaas pindakaas.
Maar dit is iets teveel vooruit kijken op de zaken en gelukkig is dit moment nog lang niet in zicht.

Wat eerst nog moet gebeuren is een hertentamen aankomende woensdag en nog een paar daagjes werken. Voor degenen die nieuwsgierig zijn wat ik qua school ga doen; ik ga gewoon weer meeloten met Geneeskunde. Als ik hiervoor word uitgeloot ga ik meedoen aan de tweede lotingsronde van Biomedische Wetenschappen. Als ik hier ook voor word uitgeloot blijf ik lekker Biologie doen en mag ik volgend jaar hopelijk beginnen aan mijn Metabolisme en Ontwikkelingsbiologie, klinkt interessant he?
Dianne gaat ook loten voor Geneeskunde, dus het wordt voor ons allebei heel erg spannend! De uitslag hiervan is als het goed is rond 15/16 juli bekend en het zou natuurlijk een topfeest zijn als we beiden worden ingeloot! :D
Zo niet, nou ja, dan moet het vast zo zijn. Het Lot ofzo, misschien zou ik anders wel een hele slechte dokter worden die mensen per ongeluk vermoordt enzo, Dr. Death. Al geloof ik niet zo in het Lot, maar het idee is leuk.

Als laatste wil ik even kwijt dat ik het natuurlijk weer enorm leuk zou vinden als jullie allemaal weer net zoveel berichtjes achter gaan laten als vorig jaar! Het is altijd leuk om iets van het thuisfront te lezen (ookal is het onder synoniemen als Bruce Lee, Barack Obama en Herr Fritzl), dus spam alles maar weer lekker vol en vecht er weer om wie het eerste berichtje mag plaatsen. Dan kan ik me weer dood gaan lachen in één of ander vaag internetcafé waar de lokale mensen me dan aankijken alsof ik een idioot ben (wat ook wel klopt natuurlijk, maar weten zij veel). Zo ging het vorg jaar dan.

Iedereen die zelf ook op vakantie gaat: superveel plezier en geniet ervan!

We houden jullie op de hoogte van onze avonturen.

  • 02 Juli 2010 - 12:04

    Dianne Blom:

    how eens, wat kan jij lange verhalen typen zeg!! Ik denk dat ik iedereen maar door ga verwijzen naar jouw weblog, aangezien ik meestal na een paar zinnen niets meer weet te vertellen, al zal dat daar in het verre oosten wel veranderen (of was het nou het westen?! haha:P:D)

    nog maar 1,5 week!!:D:D:D
    oeh ik kan echt niet wachten tot we er zijn. gelukkig stijgen de temperaturen hier ook al tot tropische waarden, kunnen we vast wennen aan hoe het de komende tijd zal zijn, heerlijk!!

    Xx

  • 02 Juli 2010 - 12:21

    Thes:

    kim ik heb je al bijna een jaar niet gesproken, maar dit klinkt echt supervet!

    WOW

  • 02 Juli 2010 - 13:41

    Lisanne:

    Nice! :D Ik ga je weer gezellig volgen en tips opdoen voor (hopelijk) volgend jaar :D
    Heeeeeeel veel plezier!

  • 04 Juli 2010 - 12:59

    M.:

    Ben ik weer(of was ik nooit weg?)Heb je kamer aan Mohammed verhuurd en je fiets al aan Jaap gegeven. Uitzwaaien zal nog wel lukken(met spandoeken, wat groter als vorig jaar bij thuiskomst), maar de thuiskomst zal zonder ons gebeuren(kan dat geestelijk niet allemaal verwerken)Enfin, eigenlijk wilde ik jullie alleen maar een verschrikkelijk leuke,goede, fantastische enz,enz reis wensen!!!!!Maak er wat van!!!!!!!!!!!!
    En geloof me, drank maar meer kapot dan je lief is.
    I luuuuuuuuuf je ferry muts.
    Op een behouden reis,van diegene die alles van je pikt. ( denk hierbij aan je depressies)

  • 11 Juli 2010 - 15:13

    Jeroen W.B.:

    Kim!

    Wat vet dat je dit weer gaat doen! Je gaat natuurlijk morgen al, maar we gaan eerst eventjes lekker voetbal kijken vanavond :D !
    Ik wens jou en Dianne héééél veel plezier. Ga lekker ervaringen op doen, maar wees alsjeblieft voorzichtig. Aziaten vertrouw ik nooit, maar Vietnamezen in hun natuurlijke habitat...?

    Btw, sowieso dat ik weer ruzie krijg met die domme oom van je :-)

    Kusssssiiiieeeeee :P
    Jeroen


  • 12 Juli 2010 - 08:59

    M.:

    Het gaat zo beginnen, lekker in het onweer!
    Veeeeeeeeeeeel plezier.
    I luf je.

  • 12 Juli 2010 - 22:04

    Uncle B.:

    Allereerst: Jeroen, get the fuck out of this reisverslag. Ik ben er van overtuigd dat het mede door jou gisteravond verkeerd is gegaan met het NL-XI.
    Over tot de orde van de dag. Kim & Dianne: plakkertjes op de ogen (eerst een beetje schuintrekken), want dan val je minder op. Probleempje is de lengte, maar als je tot je enkels in de modder staat, valt dat niet zo op.
    Begrijp ik nu goed dat Mohammed en co. beter liggen als wij in het afgelopen weekend? Nou ja, ze zullen wel meer betaald hebben.
    VEEL PLEZIER DE KOMENDE TIJD. We volgen je (niet letterlijk). Ik heb nu alweer een pesthekel aan Jeroen btw (of belastingvrij).
    Ciao.

  • 12 Juli 2010 - 22:42

    Tante Tienie:

    Hallloooo!
    Wie ben jij ook alweer? Laura, Demi, of iets anders? Ik ben al ruim boven de tachtentig dus ik weet het niet meer. Maak niet uit. Veul plezier en de regen gaat naar beneden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 46562

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: