Bali en Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Bali en Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Bali en Lombok

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 November 2013 | Indonesië, Senggigi

Ben ik weer!
Het heeft weer even geduurd, maar het wordt weer tijd voor een korte update. Kort, omdat ik niet bijster veel gedaan heb de afgelopen week, maar alsnog wel veel gezien heb natuurlijk.

Op Bali aangekomen ben ik doorgereisd naar Lovina, waar ik hartelijk werd onthaald door Bea. Bij hen mocht ik gezellig een paar nachtjes blijven slapen, in het kleine plaatsje Sembiran in het noorden van Bali. Ik moet zeggen dat ze het daar goed voor elkaar hebben met een mooi huis, leuke vrienden en twee lieve honden. Veel mensen in dienst, zoals een soort huishoudster en een kokkin, maar ik kwam erachter dat het verplicht is om minstens 2 mensen fulltime in dienst te nemen wanneer je als buitenlander in Indonesie komt wonen! Het is zo makkelijk nog niet om hierheen te emigreren...
Verder zijn Bea en Jules nog in het bezit van een klein maar erg leuk gastenverblijf, dus ik had in vergelijking tot Java veel luxe en privacy! Heerlijk, zelfs mijn wasje werd voor me gedaan, dus kon ik weer lekker met schone kleren verder.
Ik ben 4 volle dagen en 5 nachten gebleven. Het was vlakbij de zee, wat erg mooi was maar je kon er niet aan liggen, want het had een soort vulkaansteen strand. Maar je kon er alsnog lekker aan relaxen :)

En ja, wat heb ik eigenlijk gedaan daar... lekker uitgerust, een dag naar Ubud geweest in centraal Bali, naar een tempel geweest, aan het strand gelegen, met de honden gelopen, hindoeistische ceremonies gezien, filmpjes gekeken... Het was in elk geval erg leuk en hoewel het schema niet supervol was heb ik alsnog veel gezien!

Nogmaals wil ik Bea en Jules heel erg bedanken voor de gastvrijheid en de goede zorgen en ik kan iedereen aanraden daar eens heen te gaan, ha ha...

Maandag ben ik vervolgens vertrokken richting Lombok. Op de boot gezellig met een Zweeds meisje gepraat en 2 Nederlanders, maar zij gingen allemaal naar de Gili Islands, en ik had ondertussen besloten naar Lombok te gaan in plaats van Gili, dan blijft er nog eens wat over voor de volgende keer he ;)

Hier op Lombok is een mooi strand waar ik van genoten heb en helaas ook verbrand ben, ondanks het insmeren... Ook wat lokale mensen leren kennen, want om de een of andere reden trek ik letterlijk iedereen aan. Als ik in m'n eentje op het strand ga liggen, zitten er in no time minstens vijf indonesiers om me heen. Ook heel veel scholieren hier willen hun Engels oefenen en komen een praatje maken. Dit gebeurde dus ook, en net toen de drie meisjes klaar waren kwamen er alweer mensen uit hun klas aan en zo ging dit door totdat ongeveer de hele school om me heen stond.
Ik bleef een beetje contact houden met Lina, een indonesisch meisje en vandaag zijn we op de scooter naar Kuta Lombok, Mataran en haar familie geweest. Pfff zo lang achterop de scooter zitten krijg je een zere reet van en al je spierem gaam zeer doen! Na 2 uur waren we in Kuta, schitterend strand daar! Het leukste was echter bij haar familie, die woonden in een klein en arm dorpje, waar ze van hun leven nog nooit een westerling gezien hadden. Wat een attractie was ik!
De oma bleef me maar steeds eten brengen en na een paar minuten was het hele dorp uitgerukt en zat iedereen voor de deur naar binnen, naar mij, te staren te lachen en te zwaaien. De kinderen kwamen voor me zitten, zo'n 2 meter van me af en bleven staren en giechelen, maar vonden het maar wat eng. Ik voelde me met een aapje in de dierentuin!
Ook vonden ze mijn paar woorden Indonesisch hilarisch en bleven ze maar zeggen hoe Beautiful ik was, ondanks mijn ongekamde haar en modder overal door de scooter.
Na volgepropt te zijn met eten en weet ik veel wat, was het weer tijd om te gaan, tot iedereens verdriet. Natuurlijk nog zo'n tienduizend keer op de foto geweest. Helaas regende het toen we net weggingen... ja ja het regenseizoen hier gaat nu echt beginnen. En wat is regen vervelend op een scooter!! We hadden allebei een korte broek en shirtje aan en die regen doet dan gewoon pijn. We zijn dan ook af en toe gestopt en rond 4 of 5 uur weer terug in Senggigi, waar ik dus verblijf :) In trouwens een heel erg leuk hotelletje met vooral lief personeel wat allemaal mijn naam kent en steeds "welcome home" schreeuwt als ik terugkom, haha.

Morgen ga ik weer met de boot richting Bali, waar ik afgezet word in Sanur. Ik denk dat ik zondag/maandag naar Denpassar wil voor een dagje en m'n laatste dag of 1,5 dag in Kuta Bali wil zijn, zodat ik woensdag naar het vliegveld kan, op naar het volgende avontuur!

  • 30 November 2013 - 09:34

    Jakob:

    Klinkt allemaal weer prima. Alleen jammer dat we de scooter van Yoeri al verkocht hebben.
    Dat was wel wat voor je geweest. Ruim 2 uur daarop rijden is al een heel stuk.
    En dat sommige mensen nog geen westerlingen gezien hebben is ook wel bijzonder.
    Ziet er allemaal weer prima uit daar. Hier gaat het de komende week 's nachts vriezen bij jou heb je daar geen last van. Bofferd. Nog een paar leuke dagen toegewenst op Lombok en take it easy.

    groetjes, Pa

  • 30 November 2013 - 12:02

    Mamsie:

    Hey Kimmiezzzzzzzzzzzzzz,
    Ik kan wel lezen dat je het weer prima naar je zin heb. Ik heb van Bea nog een paar foto's gehad waar je leuk op staat. Volgens mij heeft iedereen in Indonesie wel een foto waar jij nu op staat!!! Wel blijven lachen,he!
    Hier alles goed. Vandaag droog bij ons en geen regenseizoen, maar vries seizoen. Het wordt koud!!
    Nou, op naar het volgende hostell en dat ze dan ook maar mogen zeggen: welcome home.
    See en app je!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 30 November 2013 - 19:47

    Eddepet:

    Heee Kim,

    je zegt dat je een constante attractie daar bent. Ik zou je willen adviseren in het vervolg gewoon weer kleren aan te trekken.

    Dag dag, have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 46520

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: