Stortbui in de tempel! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Stortbui in de tempel! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Stortbui in de tempel!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Juli 2009 | Thailand, Singburi

Helloooooo everybody!

Het is weer internettijd, dus dat betekent weer een berichtje van mij! Is dat even leuk :D

Gisteren zijn we naar een tempel geweest, wat opzich natuurlijk al heel leuk is, maar het bijzondere was dat we daar onze eerste tropische storm mee maakten! Op een gegeven moment stond de hele vloer van de tempel onder een paar centimeter water en het koelde HEERLIJK af, dus het was eerder leuk en grappig dan erg! Onze voeten lekker een wasbeurt gekregen (zijn een beetje vies, want je moet heel vaak je schoenen uit doen) en we stonden verder wel droog. Als we dan toch door een open stukje moesten stonden er allemaal Thaise vrouwtjes met parapluus die ze boven je hoofd hielden.
In de avond gingen we naar een bekend Thais barbeque restaurant, wat vooral veel op gourmetten leek.

Vandaag gingen we 's ochtends naar een Thaise school!!
Daar gingen we in groepjes naar klassen en dat was heeeel lief! Al die Thaise kinderen gingen staan en voor ons zingen en soms voel je je hier dan echt de koningin. Ze moeten ook allemaal respect tonen voor andere mensen en buigen en staan voor ons, en dat voelt zo raar, want dat zijn we helemaal niet gewend! Het is echt heel apart, maar die Thaise kinderen zijn wel heel erg schattig. We hoorden ook ter plekke dat we ze maar moesten vermaken, dus wij hoofd-schouders-knie-en-teen doen en nog wat dingen, maar onvoorbereid gaat dat toch niet helemaal goed ;)
Wat opvalt is trouwens dat iedereen hier heel graag wit wil zijn, terwijl wij juist bruin willen worden! Ze dragen witte make-up en in alle bodylotions enzo zitten whiteners, heel apart...

In de middag kregen we eerst Thaise les (heel erg saai, zelfs onze reisleidster Palmi vond het saai) en toen was het grote moment daar; Thais koken! :D
We kregen dus wortel, papaya, bonen, limoen en nog wat sausjes en dat moesten we allemaal bij elkaar doen en dan rauw en koud opeten. Nou, wij bakten er natuurlijk NIKS van en het was veeeeels te heet. Niet heel erg lekker. Toen nog wat dingen gewokt, wat ook niet een vijf-sterrenmaaltijd was, dus uiteindelijk toch nog maar wat brood geroosterd met suiker erop en later nog wat loempia's meegegapt.

Nu zijn er een paar mensen naar Singburi (dat is een stad, geen karaokebar ;) ) en een paar mensen nog hier in het Twin House. Vanavond hebben we lekker een feestje in het Brown House en morgen gaan we geloof ik naar Lopburi. Het schijnt dat daar ook apen rondlopen, superleuk! Het programma veranderd soms ook, dus pap en mam, het boekje is niet altijd goed ;)

En dan van het weekend hebben we een apart uitstapje geregeld! We gaan naar, uhhh, naam vergeten, maar er zijn in ieder geval heeeele mooie watervallen en een tijgertempel waar je ze ook melk mag geven! Dan hebben we onze portie wilde dieren dus wel weer gehad. Iedereen hoopt van harte dat de Thaise lessen klaar zijn, want het is toch niet te onthouden. In deze hitte denk je toch al niet te helder! En ja, dat deed ik toch al niet (om flauwe reacties te voorkomen) dus moet je nagaan hoe weinig ik nu denk :)

En verder leuk dat de hele familie m'n weblog nu ongeveer leest en rare reacties achterlaten, ik lach me kapot!
Oja en nog even over de 'taxi's' hier, want sommige mensen schijnen te denken dat dat dezelfde zijn als in Nederland, maar dat is dus niet zo! Anders passen er nooooit zoveel mensen in :D Het zijn eigenlijk gewoon open busjes, de chauffeur zit voorin en de achterbak is open. Er zijn grote die we overdag gebruiken, maar ook kleinere! De wind is wel erg lekker als je rijd, maar je krijgt er wel vies haar van :P Maar het leek wel op ons turkenbusje in Litouwen!

Ik heb trouwens ook al wat foto's gemaakt, maar die zet ik niet allemaal online nu! Ik moet ook nog even een nieuwe geheugenkaart, want ik heb maar 1 gb! (Note to self..)
Er staan wel wat foto's online van Lisanne, die zijn te zien op:

Dit was het voor de donderdag, but i'll be back!
Doeiiii.

PS. Ik ga Duffy negeren. En Pippi Langkous ook maar denk ik.

• 09 Juli 2009 - 12:11

Laura:

Heey,

wat is het toch leuk om jouw vakantie belevenissen te lezen.

have fun:D

lauw

• 09 Juli 2009 - 12:27

Leni :

Hoi Kim,

Veel plezier in Thailand!! groetjes van ons allemaal.

DaLeMeVi.

• 09 Juli 2009 - 13:14

Jacqueline:

kimm:D!

wauw, ik kan je verhalen bijna niet meer bijhouden joh! maar je hebt dan ook al heeel gave dingen gezien en gedaan:D! ik ben aan t inpakken voor morgen..! dan kun je ook verhalen op onze waarbenjij.nu gaan volgen! ik zal je mobiele nummer ff toevoegen!

wat jij moest maken klinkt dan ook al een stuk moeilijker dan n ei bakken, en dat kon je zelfs al niet:p (nee ik ook niet.)

xxxxxxx

• 09 Juli 2009 - 21:07

Aw & Ub:

Hola chica!
    Op het moment dat wij schrijven lig je waarschijnlijk al wel op je nest na de party. We hopen niet dat je bij het opstaan een kater hebt. Zal wel niet, want dat komt bij ons in de familie niet zoveel voor. We hadden al eerder een reactie geplaatst, maar dat domme ding had het zeker niet opgeslagen. Dus wat doe je dan? Juist, again and again.
    De schoolkinderen zullen wel gedacht hebben dat je een keukenprinsesje was (haha, de magnetron hebben ze toch niet voor noppes uitgevonden).
    Wel goed dat vrouwen een hersencel meer als een koe hebben, want anders had je onderkomen er al helemaal ondergezeten.
    Hoe kunnen die thaise vrouwen een paraplu boven je hoofd houden? Lopen ze op stelten of zo? Je ouders zullen inmiddels wel bezig zijn om je kamer voor langere tijd te verhuren, want als je terugkomt spreek je vloeiend thai, kun je koken, ga je studeren, ben je schoon etc. en kun je dus gelijk op kamers, 's-avonds aan de slag in een thais restaurant en in het weekend in het circus optreden. Als je dan de kost nog niet verdiend hebt...Your brother is thrilled! We zagen nog geen reactie van die ouwe scheitbakken van je op de site staan. Waarschijnlijk hebben ze geen tijd omdat ze aan het bedenken zijn waaraan ze al het geld - wat ze nu gaan overhouden - uit moeten geven.
    Pas op voor de apen. Ze kunnen gemeen bijten en hebben de neiging, net als kleine straatrovertjes, om de spullen bij je weg te grissen.
    We houden er weer mee op voor vandaag, want met onze reactie moet niet de hele site vol komen te staan.
    Groeten en viva la vida,
    W. en W.

P.S.: Zit er tussen al die jongens nog iets speciaals? (zouden wij nooit op antwoorden).

• 09 Juli 2009 - 22:24

Duffy:

kom net uut t zuuphuus en k dach effies kieke en verrek weer een verhaol. 1 ding week zeker. Duffy wor nie genegerd. da kan nie bij ons int durp een gekleurde. op jou seit wak tereggekomme deur naor kim holland te zeuke. ik dach kim holland in tailand das porno. nou dast nie. maor wel leuke verhaolties. nou gaak tzwarte gat in vant zuupe.

• 10 Juli 2009 - 10:20

Big Daddy:

Niet teveel luisteren naar die ome Wim hoor.
    Die kletst maar wat.
    plezier hebben!
    Hoe is het trouwens met
    de cultuurschok?
    En ga je nog naar Birma
    ( of hoe heet dat tegenwoordig ook al weer)
    Veel plezier in het weekend.

Big Daddy

• 12 Juli 2009 - 11:38

Pippi Langkous:

Beste Kim,
    Regen in Nederland is Kut, maar regen in Thailand is verkoelend.
    ik mag hopen dat je wel droog stond en niet nat werd geregend.
    Wat ik mij af vraag is hoeveel kinderen er nou in z'n klas zitten. En zijn ze ook allemaal kaal? Kunnen ze kung fu en eten ze op school ook rijst :P.?
    natuurlijk hoef je dit niet te beantwoorden.
    ik verlang alweer naar het volgende verhaaltje.
    doei.