Return from paradise. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Return from paradise. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Return from paradise.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Augustus 2009 | Thailand, Singburi

Daar zijn we weer, back @ Singburi!

De afscheidsparty op Koh Samet viel erg zwaar. Natuurlijk hadden we eerst weer een fireshow (jaja elke avond dezelfde: the one who drinks will get drunk, the one who will get drunk will go to sleep, the one who will go to sleep does not sin, the one who does not sin will go to heaven so drink and go to heaven!) en patat met loempia's. Daarna een leuk feestje gebouwd waar ik echt zwaar achtervolgd werd door een of andere Thai die daar werkte, heel grappig. Maarja, Thaise mannen zijn niet zo mijn ding ;)

De volgende dag moesten we alweer om half 8 (!) opstaan en uiteindelijk zaten we een uur later op de boot dan gepland, maar die Engelsen zijn ook echt altijd te laat. Toen werden we maar gedumpt voor het Royal Bangkok Hotel (rara, waar zou dat toch zijn?) waar we niet eens overnachtten, dus toen maar iets opgezocht op Koasan Road. Jaaaa, alweer Koasan Road! :D
Die nacht zou Mitzy 19 worden, dus we wilden perse in Bangkok zijn om een feestje te houden!
Lisan en ik hadden (natuurlijk) een jurkje voor d'r gekocht - je moet wat met die verslaving - en een vet gave verjaardagszonnebril en een irritante kikker die alle vrouwtjes je hier proberen aan te smeren. Dat is echt zooo irritant, ongelofelijk.
Ergens tegen middernacht waren we dan ook in een of andere Thaise club (na duizend keer gezegd te hebben dat we NIET naar een ping-pong show wilden. Voor degenen die niet weten wat dat is; ik zou het ook niet opzoeken) en toen bedachten Roos en ik ons dat we taart moesten halen, maar het was al half 12! Dus wij als twee debielen over Koasan Road gerend, alle taxichauffeurs negerend, alsof ons leven ervan afhing. En natuurlijk was er NERGENS taart te krijgen. Uiteindelijk hebben we een minicakeje gevonden met een grote kaars die we erin gestoken hebben, wat een erg hilarische zoektocht was. We waren om 10 voor 12 terug toen we de barman nog vriendelijk wilden verzoeken om een feestelijke cocktail, maar volgens mij kennen ze het woord Feestelijk hier niet. Ook de DJ had geen happy-birthday muziek, stelletje sloebers.
Maar uiteindelijk was het hartstikke gaaf en vond Mitz alle cadeau's hartstikke leuk en hebben we nog heel veel lol gehad :D
Ook nog naar een of andere tent geweest waar een tuk-tuk boven hing en waar we werden aangevallen door Thaise locals ofzoiets, maar was weer erg grappig.

Die dag erna lekker uitgeslapen en niks gedaan en op tijd teruggegaan naar Singburi, waar we dus hoorden dat we gewoon niet meer in ons oude vertrouwde Twin House pasten! Moesten we weer versleept worden naar het Brown House. De kamers zijn er gelukkig wel 5x zo groot, zitten wel alleen Engelsen.
Morgen begint het vrijwilligersproject en je kunt echt allerlei leuke dingen doen, zoals lesgeven, spelen, schilderen en bouwen, dus hopelijk wordt het leuk!
Ik laat in ieder geval nog meer van me horen!

Groetjessssss.

• 02 Augustus 2009 - 15:28

• 02 Augustus 2009 - 15:28

• 02 Augustus 2009 - 15:29

• 02 Augustus 2009 - 15:29

J'oen:

Juist, dat was nou óók weer niet de bedoeling (stomme internet, haal twee reacties er maar uit:P)

Jeroen

• 02 Augustus 2009 - 18:37

Aw & Ub:

Yo nicht!
    Allereerst namens oma en opa: bedankt voor de kaart en heel leuk dat je eraan gedacht hebt! Elke keer als we ze aan de telefoon hebben, willen ze weten of we nog wat van je gehoord hebben. En, goeierds als wij zijn, dat vertellen we dus aan ze. Maar je zet zulke verhalen op je blog dat we daar maar een kortere samenvatting van geven (wel veel feestjes, zegt oma dan).
    Je vader en moeder zijn zeker te krenterig om in het buitenland internet te gebruiken, want we komen ze - evenals Pippi L. - niet meer tegen op je blog.
    Wij zijn gisteren weer naar het Openluchtmuseum geweest om het restant (bijna gelukt) te bekijken. Het was prachtig weer (27 graden) maar vandaag....hoopjes regen. Komende dagen tussen 25 en 30 graden (Jezus, net of we Piet Paulusma of hoe die ook heet zijn).
    Zuip nou niet zoveel. Onze familie heeft al een slechte reputatie.
    V.w.b. de pingpongshow: je hoeft toch niet zelf daaraan mee te doen?
    Geniet nog maar flink van je laatste 2 weken; ze zijn zo om! Zeker als je ook nog wat zinnigs kunt doen. Mooeeiilijk, .....mooeeeilijk.
    Viva la vida loco en toedeledokie.
    W. en W.

En maar weer een P.S. voor J'oen: we gunnen het je van harte als je alleen thuis bent en de hele dag naast je PC zit. In UK of USA zouden ze zeggen 'pathetic' (smiley).

• 02 Augustus 2009 - 20:33

Kabouter:

plopperdeplopsekee. naar plopza-, plopza-, ploooopzaaaalaaaaand.

• 02 Augustus 2009 - 22:11

Duffy:

Zoooooo. buj weer trug vant waoter? gefliciteert nog met da missi. zelf hak drie verjaordaogen int zuuphuus. van bertus en van tinus en van kkkooos. kkkooos die praot nie zo vlot of dat ie ssttttotttertt. da week nie want int algemeen hek te veul gezoope. maor, bertus die wa in november jarig, tinus is geworpe in februuari en kkkooos da week nie presies. hij zijt altiet a..a...a...en dan zeit ie zeuven juuni. maok nie uut. tis bes. onbeperk zuupe is mooooii. morrege mok stront scheppe van die kutkoeie. andus waore ut klootestiere niewaor? gaoje nau die kleine taaitjies noch wa nuttuchs leere. kmo gaon. khe ok nog een verjaordag van achmet. das ech een heele beste suffert uut marokko. bietje debiel maor daor merk ie niks van metut suukerfees. klooi noch maor wa an en doet metun stukkie van rubber.

• 02 Augustus 2009 - 22:41

Frank:

Hai Kim,
    Ik ken je vrij goed, maar ik weet niet wie Jeroen is. Over hem heb ik je nooit gehoord. Hij is denk ik niet zo goed met computers. Maar wel met spelletjes en dat urban gezever.
    Inmiddels staat de teller op 73 aanmeldingen en dat zonder ene Jeroen en ook nog niemand van jouw familie. Jouw familie is toch ook tussen de twintig en dertig personen? Dan wil Heineken misschien wel sponsoren. Ik heb nog gevraggd naar Geer en Goor voor een optreden, maar die willen niet met elkaar en ze vragen ook vet veel geld. Dus nu kijken we naar Harrie Fritsen. Die komt uit Veenendaal en zingt liedjes van Willy Alberti. Hij wil praktisch gratis optreden, omdat hij een kennis is van Chris Bouman en omdat hij probeert bekend te worden in Nederland. Ik laat je meer weten! Tsoppie, tsoppie.

• 03 Augustus 2009 - 18:51

Amber:

Mooi dat je je zo goed vermaakt hebt op Koh Sahmet, kan ook eigenlijk niet anders he; zon, zee, strand, feestjes... perfect!:D Heel veel plezier de komende weken met het vrijwilligersproject & spreek je snel!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 06 Augustus 2009 - 13:46

Kabouter:

op een grote paddestoel, rood met...
    en dat komt allemaal doordat frans bauer aan de plopfilm heeft meegedaan.