Werken @ het weeshuis. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Werken @ het weeshuis. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Werken @ het weeshuis.

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Augustus 2009 | Thailand, Singburi

Goeiemiddag allemaal!

En lekker geslapen vannacht? Hier lijkt het wel een stookoven, zo heet is het. Normaal kon ik het hier 's nachts zelfs koud krijgen met 2 of 3 ventilatoren op me gericht, maar nu schijnt het maar niet te willen lukken. Resultaat; wakker worden, badend in het zweet. Ik kan me geen betere manier voorstellen om de dag te beginnen ;)

Maar goed, het weeshuis.
Het weeshuis wordt een soort van gerund door een Engelsman genaamd John. Ik hoorde dat hij ooit een keer in Bangkok was en toen van alles beroofd is, waardoor hij langer in Thailand moest verblijven. In die tijd ontmoette hij iemand van Greenway (de partnerorganisatie hier in Thailand) die hem vertelde over het weeshuis en sindsdien is hij hier gebleven en werkt hij vol enthousiasme om wat van de twee weeshuisjes te maken!
Er is een groot weeshuis, wat er al best redelijk uitziet; er is schoon water, een bibliotheekje, redelijke lokalen en een sportveldje. Er wordt daar sinds 2006 al aan gewerkt door vrijwilligers en dat is dan ook goed te zien! Ik heb de eerste twee dagen hier doorgebracht met het aanbrengen van versieringen op de houten luiken voor de ramen. De eerste dag was ik druk met het schilderen van een haan (geen aanrader; schilderen in de brandende zon) en de tweede dag heb ik een aap en een hond gemaakt. Af en toe komen er dan van die kindjes voorbij lopen die geinteresseerd staan te kijken naar wat je aan het doen bent en soms willen ze ook even schilderen! Dat is echt superlief, want ze doen echt heel voorzichtig omdat ze het niet willen verpesten.
De dinsdagavond gingen we naar Singburi, omdat je verder anders nergens heen kunt. Donderdagavond doen we dat weer, dus dan is het internettijd ;) We zijn namelijk elke dag om ongeveer half 4 terug en dan ben je eigenlijk vrij, maar in de buurt van het Brown House is niet bijster veel te doen moet ik zeggen. Al hebben we wel een barretje met chips en pizza en bier etc. dus het kan erger.

Vandaag (woensdag) ging ik naar het kleine weeshuis. Dat project is er nog maar korter en er moet daar nog echt veel gedaan worden. Onder andere de bibliotheek wordt nu gebouwd, dus we kunnen ook muren bouwen of tegels leggen, iets in die richting ;)
Ik ging nu met de kindjes spelen. Mitzy en Lisanne hadden allemaal knutseldingen gekocht en ze gingen echt helemaal uit hun dak van blijdschap. Meteen dus de hele ochtend besteed aan knutselen en tekenen en springtouwen. Ik had ook m'n Thaise woordenboekje mee en ze vonden het zelfs al geweldig als ik daar uit ging voorlezen (in het Thais: Mag ik de rekening? Hoe ver is het naar het station? Ik zou graag een watermeloen willen).
Dan gingen ze klappen enzo en juichen, heel leuk.
Morgen weer erheen :D

Elke woensdag hoeven we ook alleen maar 's ochtends te werken. Dat is dan van tien tot twaalf. Van twaalf tot een hebben we altijd lunch en normaal gaan we dan van een tot half drie door. Op woensdag gaan we dan meteen door naar het winkelcentrum/zwembad in Singburi, waar ik nu dus zit. Zwemmen kan ook nog wel een keer, alleen ik heb m'n handdoek op Koh Samet achtergelaten (dat ding was echt retezwaar) dus ik moet hier iets vinden.
Anyway, hierna gaan we terug, en vanavond gaan we ergens uit eten hier geloof ik.

Ondertussen zoeken we nog iets om eventueel in het weekend heen te gaan, maar de grote dingen hebben we eigenlijk al gehad (Bangkok, Chiang Mai, Kanchanaburi, Ayutthaya). En anders wordt het een weekendje verveling, maar goed, dat zou dan de eerste keer zijn. We zien nog wel!
Een keer compleet niets doen zou opzich ook wel een verademing zijn :P

Ik hou jullie op de hoogte!

  • 05 Augustus 2009 - 16:13

    Aw & Ub:

    Yo die nicht!
    Ja, wij hebben vannacht prima geslapen. Vandaag en morgen en overmorgen is het wel warm (tegen de 30), maar afgelopen nacht was nog niet zo heet.
    Maar ach, die arme kindertjes. Zijn ze al wees en krijgen ze ook nog met jullie te maken. Heb je ze nog gevraagd wat ze dachten dat je op de muur geschilderd had? Ze denken vast dat het mythologische figuren zijn.
    Tegen de tijd dat wij aan het schrijven zijn, zul je al wel in het zwembad gezeten hebben. Toch verkoelend, nietwaar?
    Vanavond zullen we oma en opa effe vertellen wat je gedicht hebt. Oma zegt uiteraard 'alweer een feestje', maar je moet wel de hartelijke groeten van ze hebben.
    Nu nog maar 12 dagen en dan kom je al weer terug. We hopen dat je niet zo gek bent om een paar weesjes te adopteren! J'oen was zo aardig om ons vandaag voor te laten gaan (of zou ie op vakantie zijn of een hangover hebben).
    Greetings, may the force be with you, viva la vida loco en toedeledokie.
    W. en W.

  • 05 Augustus 2009 - 19:23

    Jeroen:

    Khoop voor aw & ub dat ik ze nóóit tegenkom :P Ik maak ze af...
    Bij dezen ben je trouwens uitgenodigd voor een feest dat ik ga geven (aw & ub zijn uiteraard niet uitgenodigd:P). De mail komt nog ;)!

    12 dagen dus nog daar (wat gaat de tijd snel). Succes met hanen schilderen (vertel ze dat maar niet in het Engels, straks vinden ze je een pervert-lerares :P) Afkoeling komt wel. Bijvoorbeeld als je in Nederland uit het vliegtuig stapt...

    Tot...ooit?

    Jeroen

  • 06 Augustus 2009 - 12:12

    Lies En Jacq:

    kimmiee, klinkt zoo vet! echt goed werk doe je daar:) geniet nog van je laatste week, en we gaan goed bijpraten en feesten als we thuis zijn!
    xxxxxx

  • 06 Augustus 2009 - 13:56

    Frank:

    Hai Kim.
    Laatste stand van zaken is dat er nu 108 aanmeldingen zijn.
    En Jeroen mag ook best komen als hij zich aan wil melden.
    Van je familie heb ik nog steeds niets gehoord. Weten die het wel?
    Heineken komt met een vette tap. Cool!
    Ook een plaatselijk muziekkorps wilde komen. Die heten Caecilia (of zoiets). Maar dat vind ik niet zo bij het geheel passen. Nogal retetruttig.
    Volgende keer laat ik je weer meer weten.
    Tsjoppie.

  • 06 Augustus 2009 - 14:44

    Carolien Looijen:

    Hoi kim,

    Wij lezen jou reisverslagen regelmatig, wat een mooie reis.
    Oma en opa vertellen er ook alles over, ze zijn er vol van! Ze zijn gisteren nog een dagje bij ons geweest en oma vraagt dan of ik nog op de pc jou verhalen heb gelezen!
    Zij horen nu alles via W.en W. leuk he.
    Heel veel plezier nog in Tailand.

    Groetjes van ons allen, Carolien

  • 08 Augustus 2009 - 13:27

    Duffy:

    hajje ut heet? hier wast geloofk ok knap warm. nie veul van gemerk wank was paor daogen van de werelt omdat koomazuupe uut de klauwe geloope was. zuwwe maor zeggu dak de verjaordag van missi geviert heb. kbun nou nie zo errug helder en khout kort. veul gluk met al die kleine etterties. kha zelluf ok geen pa en ma maor wel acht zussen. die blieve maor beppu dus vonkt bes da ze verkoch werre ant buutenlant. brach goed op. Kga nou efkes scheite. ajuuuuss.

  • 08 Augustus 2009 - 13:36

    Mum:

    Heeeeeeeeeeej, mum is back in town! Na Italie weer gewoon in het koude Nederland. Ik ga proberen of ik W en W en Jeroen een keer voor kan zijn met reageren,zal wel niet meevallen denk ik.Vandaag is het zaterdag, dus nog maar 9 nachtjes slapen voor ik je weer in mijn armen kan sluiten, zal straks wel een tranendal worden op Dusseldorf, ga het laken alvast uit de kast halen. Doe je wel voorzichtig met die weesjes, ik weet hoe je met kinderen bent(en dat is niet geweldig,ha,ha)Neem ze niet allemaal mee naar huis want ze moeten allemaal bij jou op de kamer. Nu, veel fun en geniet ze!!!!

    We luv jou!!!!!
    kusjes van pap,mam en je broer (al weet hij dat niet).

  • 09 Augustus 2009 - 13:26

    Kabouter:

    plopperdeplop
    www.pinkelotje.nl/kabouter-plop.html of www2.studio100.be/plop/default2.asp
    ja, dat is ploppen!
    plopperdeplop.

  • 09 Augustus 2009 - 13:38

    Rick O'Connell:

    Damn. I thought it was over! But now the mummy returns again. I'll be ready to fight it till the end.

  • 09 Augustus 2009 - 13:45

    Ub:

    Yo coz!
    God, wat een onzin allemaal. Ik wil niet achterblijven. Een Suri en Jankertje Smit staan in Nederland op de eerste plaats in de top zoveel omdat ze een 'tuintje in hun hart' hebben (?!). Als je nog een reden zoekt om langer in Thailand te blijven....
    Viva la vida loco of Las Vegas en toedeledokie.
    Maar 1 W.

  • 09 Augustus 2009 - 15:56

    Jakob Hartman:

    Frank, wanneer was de datum !!??
    Ik zal m'n uiterste best doen om erbij te zijn.
    Waar ken jij mijn cultuurvriend Chris Bouman trouwens van??
    Ik hoor het wel.

  • 09 Augustus 2009 - 17:15

    Frank:

    Hai Kim,
    Het gaat fantastisch! We hebben al 143 aanmeldingen! Ik begrijp dat je vader, moeder en broer ook komen (dan worden het er 146).
    Die lui van dat muziekkorps blijven maar ouwehoeren of ze niet mogen spelen. Dat truttegedoe zit toch niemand op te wachten? Onze voorkeur gaat uit naar een vette dance-avond. Als iemand pilletjes wil slikken dan moet hij of zij dat zelf weten, maar DAT gaan we dus niet promoten.
    Koop je voor die avond nog wel een mooi jurkje? Dat kun je prima in Thailand doen. Het liefst zien we iedereen in het 'lang', maar dat zal wel niet haalbaar zijn.
    Tsjokkie maar weer!.

    P.S. voor je vader: Het is op 10 oktober a.s. en betalen kun je gewoon bij de ingang van De Lampegiet. Als je met de fiets komt, dan moet je er wel rekening mee houden dat de stallingskosten 1 euro zijn.

  • 09 Augustus 2009 - 17:16

    Frank:

    Nog even voor je vader die een vraag had. Chris B. (familie van?) ken ik van DE bank.

  • 09 Augustus 2009 - 19:19

    Barack O.:

    Hi there, my little dutch friend!
    How are you? You're now in the final days of your journey. No worries. Bill C. and the CIA have found every possible threat to your blog. With some of them we had to take extreme measures. Can we do that? YES, WE CAN!
    So no more german fat figures will visit your blog. The last one we had to eliminate (Der Fritz), we found in Holland and the USS Eisenhower (which was in the Northsea) was able to launch 3 tomahawk missiles. Nothing remained. So, goodbye bratwurst!
    I have to go back to the oval office.
    Talk to you soon.

  • 09 Augustus 2009 - 20:37

    Der Fritz:

    Hallo da Kimmie,
    Heb jij dat ja gezien op die TV in Thailand?. Die Amerikaner hebben een aanslag op eem schip gedaan. Das was de schip waar Hermann en Adolf en die wijven op zaten. Ik was ja niet mee weil ik de scheiss gehad heeft. Godverdamd, heb ik een geluk geheeft.
    Jij ziet, er is doch een internetding in Sneek. Man, 7 doden door die bommen. De amerikener zijn ja helemaal gestoort!!
    Jij hoef ja niet meer te koeken voor Hermann en Adolf. Nur voor mij nog.
    Waarum, waarum???

  • 10 Augustus 2009 - 07:13

    Marietje:

    Jakob,
    Wil jij beschuitjes met mij eten? Ik kan elke dag van de week behalve dinsdag.

  • 12 Augustus 2009 - 08:13

    Mam,:

    WORDT TIJD DAT JE ER WEER EENS WAT OPZET !!!!!! jE HEBT TIJD GENOEG. DOEIIIIIIII
    LOVE YA XXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 46544

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: