Chillweekje! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Chillweekje! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Chillweekje!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Joooooow.

Wow, deze weblog is alweer uit Koh Samet en dat betekent dat dit gewoon alweer de vierde week is die we hier zitten! Ongelofelijk gewoon hoe snel de weken hier gaan! En nu, op dit schitterende eiland, gaat de tijd al helemaal zo voorbij ;)

Na onze verwarrende donderdagavond in Chiang Mai, hadden we voor de vrijdagavond met Daniel uit Australie afgesproken om weer even wat te gaan drinken. Onze pestkop en de Schot die zouden dan al weg zijn in het vliegtuig richting Bangkok. Maar alles is hier altijd weer een verrassing, want ze hadden de vlucht verplaatst vanwege een katertje, dus we zaten er weer met ons vertrouwde groeppie ;)
Zijn naar de beroemde rooftop-bar THC geweest en naar een of andere underground club genaamd Spicy, waar heel veel oude mannetjes rondliepen met Thaise meisjes. Dat zie je hier wel vaker trouwens, echt te ranzig om te zien gewoon. Op zaterdag gingen we weer terug met de bus, om 2 uur, en toen hebben we ook weer wat meegemaakt hoor.
Wij zitten op de bus naar Singburi en ja hoor, hij ging gelukkig naar Singburi dus we hadden nog de goeie te pakken ook :D Wij blij en lekker een paar uuuuur chillen in de bus (je moet er wat voor over hebben). Komen we in Singburi, rijden we LANGS het normale busstation en worden we ergens in the middle of nowhere gedumpt langs de snelweg!
Nou, je had onze gezichten moeten zien, haha, wij waren natuurlijk helemaal verbaasd; stonden er daar vijf meisjes met koffers langs de snelweg. Zie het beeld voor je.
Uiteindelijk konden we ons busje naar het Twin House bereiken en na een angstig halfuur ongeveer zijn we dan toch nog gevonden, nadat er eerst een of andere enge Thaise vent bij ons kwam staan.

We waren om ongeveer 11 uur in het Twin House en om 6 uur moesten we er alweer uit om naar Koh Samet te gaan! Kregen lekkere cheeseburgers als ontbijt (van de Seven Eleven, echt een aanrader....)
En nu zijn we dus alweer op Koh Samet!

Het is hier echt superchill; mooie blauwe zee, lekker weer (vandaag wat bewolking, ook lekker!) en witte stranden en allemaal leuke barretjes aan het strand. Het is hier alleen wel laagseizoen, wat betekent dat het niet vol is in al die barretjes, maar wij maken er wel een feestje van ;)
Wij eten drie keer per dag in zo'n tentje waar het dan wel wat drukker is 's avonds, en heel leuk! Beetje jammer dat ze elke dag dezelfde vuurshow hebben (ik ken de tekst al uit m'n hoofd) alleen het is er wel chill.
Zondag en maandag ook lekker gefeest. Loes en ik hebben ook nog even de kermisattractie ballonnen-stukschieten uitgeprobeerd; eerst een zak chips gewonnen en toen een beertje :D
Oja, en toen hadden we weer een humorsituatie, want Mr. T (een of andere Thai die daar werkt) kwam vragen waar we vandaan kwamen, dus wij zo: We're from Sweden :D
Begint die gast ineens ZWEEDS te praten, serieus! Dat bedenk je toch ook niet?? Dus wij stonden weer vet voor lul, want wij kunnen er geen woord van natuurlijk en nu moeten we dit elke dag van 'm aanhoren, haha.

Nouja, en gister maar even vroeg naar bed gegaan, want het was maandag vijf uur geworden ofzo en woensdag moesten we ook op een boot zitten en dan wil je je natuurlijk wel goed voelen, haha. Maar die boot was dus echt een ramp, want hij was zo gammel als wat, maar wel een haai gezien (geen wilde hoor) en op open water gezwommen :D
Maar daarna toch maar weer de vroege boot terug gepakt, want om nou te zeggen dat ik me supergoed op dat waggelding voelde...

Maar goed, vanavond maar weer een feestje houden, want we zitten tenslotte een week lang in de bewoonde wereld! Hierna namelijk weer terug naar het wat minder toeristische Singburi...

Anyway, ik ga weer stoppen want dit is weer lang genoeg!
Adios amigossssss!

• 29 Juli 2009 - 09:15

Jeroen:

Hahaha, kun jij geen Zweeds dan :P! Het is erg grappig om dat te proberen op vakantie; in Rome heb ik me voorgedaan als iemand uit Noorwegen, wat echt goed werkt om die niggahs met zonnebrillen van je af te slaan:P(h)

THC?? THC?? Dat je er naar binnen durfde :P THC staat namelijk voor TetraHydroCannabinol, de actieve stof in wiet. Weten we gelijk wat je weer uitgespookt hebt, Kim (6)!

Nog veel plezier daar ;)!

Jeroen

P.S. W0ot, first post 0_o

• 29 Juli 2009 - 14:57

Aw & Ub:

Yo de nicht!
    Ja, de tijd gaat heel erg snel. Ondertussen zijn paps, mams en de nageboorte die ze Yoeri genoemd hebben (grapje) ook op vakantie.
    En was W. afgelopen zaterdag jarig. We zijn naar het Openluchtmuseum geweest (hebben we een museumkaart aan overgehouden), pizza gegeten en nog zo wat. Lijkt ons toch anders dan Thailand. En wat ze er zeker niet hadden was een THC Rooftopbar. Nog iets van meegekregen? We vragen ons wel af, hoe die J'oen dat allemaal zo goed weet. Zit ie soms in de handel?
    Wat we zeker uit je stukje opmaken, is dat het partytime is! En Zweeds lullen is toch niet zo moeilijk? Dan moet je ongeveer zo pruttelen als de kok uit de Muppetshow.
    Je kunt wel merken dat je gisteren vroeg naar bed gegaan bent. Je was er vandaag vroeg bij. En de J'oen trouwens ook.
    Ga nog effe chillen, vier nog een feestje, want zo'n week is weer zo voorbij.
    Viva la vida loco en toedeledokie.
    W. en W.

P.S. voor J'oen: Wij waren heel verheugd om te lezen dat je blij en verbaasd was om de eerste te zijn.

• 29 Juli 2009 - 15:14

Dolph:

Hi Kim.
    Can this help you?
    Stäng upp misteren T.. It means 'Shut up mister T.'. And 'Få ett liv' which means "Get a life'.
    Byeeee.

• 30 Juli 2009 - 12:25

Jacqieee:

ohh klinkt zooo leuk weer:d!
    heel veel plezier daar!
    xxxxxxx

• 30 Juli 2009 - 16:08

Aw & Ub:

Yo de nicht!
    Hartelijk dank voor je kaart. Heel leuk en ook redelijk snel hier gekomen. Wat dacht je? Ik zal die gelovigen eens een kaartje met een monnik sturen? Nou nee, we gaan ons niet bekeren.
    Nog even een weerupdate: het jojojot hier heen en weer. De ene dag 20 graden met buien en veel wind, dan weer 25 graden en lekker benauwd. Typisch Nederlandse zomer dus. Bij jouw ouders is het aanmerkelijk warmer, maar daar hebben ze zelf voor gekozen. En wat maakt het ook uit als die paar hersencellen die ze nog hebben door de zon wegsmelten.
    Hasta la vista en toedeledokie.
    W. & W.

• 30 Juli 2009 - 21:21

Duffy:

kbun weerom van de zwarte cross. da het nie veur niks zo. khen zwart gat van drie daogen in de herses. dabij jullie hebbe ze suuperchili? nau, da hazze bij de cross ok. khe godsamme theele repetaor van normaol staon blaoze. ok de gierende gitaorsoloos. want zo riekt ut wel. net nog snel een openruggetjie genomme in ut vrethuus. das better as open waoter want da kank nie tege. zeke nie ast waoter zo laog int saizoen staot.
    balluuuuh.

• 30 Juli 2009 - 22:01

Barack O.:

Fellow readers!
    In one of my reactions I told you about our new taskforce. As I inhereted some things from George W., we now do have the WOD, the WOT and the WOBR (better known as the Wars on Drugs, on Terror and on Blog Reactions).
    Well, Kim, I have to ask you one question. What about that bar in Bangkok? You better be honest with me! Did you take any? Gay-pea also wants to know. If you did, this will be my last reactionto your blog.
    Michelle likes your stories about Thailand. She wants me to make you a rap. And that's a pretty hard thing to do. But will I do it? YES, I WILL.
    So here it comes.
    This is a rap about a dutch girl
    She's not a bonehaed, no she's a pearl
    She's chillin' out on a foreign beach
    Not for any of us to reach
    But she will come back in a few weeks time
    And to offend her is a first rate crime
    So let's all shout 'YES, WE CAN'
    And let me hear it, once again.
    So let's all shout 'YES, WE CAN'
    Because, Barack O., he's our man!

Man, would I like a cheeseburger!! But Michelle says it's bad. So tonight it's goin' to be broccoli and salad. Yak.
    God bless you and the U.S. of A.!

• 31 Juli 2009 - 08:56

Bruce Lee:

Haaaiiiiaaa. sjoeeeennnggg, djjjiieppp, whaap, whaaaapp. aaaauuuwwww.

• 31 Juli 2009 - 10:00

Frank:

Hai Kim.
    Het loopt storm voor 10 oktober a.s.! Inmiddels zijn er al 40 aanvragen. Gall en Gall is vet benauwd dat het uit de klauwen loopt en wil bij deze aantallen niet meer als 5 consumpties p.p. aanbieden. Guur zielig toch? Dus proberen we nu Heineken zo gek te krijgen om als sponsor op te treden. Die zijn echter pas geïnteresseerd vanaf 100 personen. Daarom vragen we voorlopig maar 25 euro toegang. Met een grote sponsor kunnen we het altijd nog teruggeven.
    Ga maar weer lekker zonnen, zwemmen en feesten, we regelen het wel.
    Later.

• 31 Juli 2009 - 11:15

Kabouter:

plop.....

• 31 Juli 2009 - 21:59

Der Fritz:

Hallo da Kimmi!
    Panik, panik! Ook Der Hermann gebruikt een nieuwe frau. Sein Helga is voor drie dagen gestorven. Zij is ja nog niet begraven, aber hij ist zonder nu.
    Wie ist Hermann? Hij ist ja 218 cm groot, 48 jaren en 104 kilogrammen en zeer aangenaam. De kleine Hermann ist ook gross. Helga gaat in die oven. Das kan ja een beetje duren want das was een zwaares wijf. Gaan wij ja niet op wachten met das branden. Hij wil ook 'ne kleintje die kan kooken, putzen, wasschen u.s.w.. Heb jij al die fotoos? Jij zit nu toch bij de meer? Wij zien niet jou fotoos en wij kunnen ook niet zien wat da rondlauft. Lange haren ist OK maar hoef ja niet. Pruikje en bleekmittel is ook fabeltastisch.
    Gruss gotti.

• 05 Augustus 2009 - 07:06

Der Fritz:

Hallo Kim,
    Wij waren ja sehr druk de laatste dagen zo ik kon nie eerder schrijven. Voor het branden van Helga was een permit nodig zo Hermann kon gister pas die oven aanzetten.
    Wij moesten haar wel zelf liften zo daarnaar zijn wij ietwas gaan drinken en wij hebben nu alle drei pijn in die rug.
    Morgen gaan wij op urlaub naar Sneek om te zeilen. Schade das die kleine Thai da nie bij zijn. In Sneek zal er ja warschijnlijk geen internet zijn. Das ja net zo iets als Ost-Duitsland. Misschien tot spater.