On top of the world! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu On top of the world! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

On top of the world!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Juli 2009 | Thailand, Singburi

Hey allemaal!

Ik ben net teruggekomen uit Bangkok en het was echt geweldig!! :D
Meteen even achter de computer gesprongen, want de rest is druk bezig met douchen en spullen pakken en zo, dus het is toch een beetje druk in de kamer.

Maar ik zal weer eventjes beginnen bij het begin, anders snapt niemand er straks meer wat van.
Donderdag gingen we dus eerst naar de dierentuin, en dat was al echt helemaal super! Weer zo veel meegemaakt dat het weekend toen al niet meer stuk kon. Ik heb namelijk kleine leeuwtjes melk gevoerd! :D dat was echt heeeel indrukwekkend (zoals alles hier indrukwekkend is eigenlijk). We mochten gewoon naast/bij ze zitten en eerst een iets grotere, witte bengaalse tijger melk gevoerd, maar op een gegeven moment kwam er een nieuwsgierig leeuwtje aan dat ook erg graag melk wou en die drong zich op op m'n schoot, dus toen werd de witte weggestuurd en kreeg ik die andere, gulzige, op m'n schoot! Ondertussen liepen er allemaal leeuwtjes om ons heen, dat was zo raar eigenlijk, maar wel heel leuk. Een paar vonden onze tassen ook erg interessant en een brutale Simba had erge trek in Sanne's been.

Voor de tijgerkooi zaten twee aangeklede oerang-oetangs op een bankje, wat supergrappig was! Eente was echt sloom en dik en eentje was klein en nogal bewegelijk. Daar nog even hand in hand mee gezeten en op de foto mee geweest ;)
Daarna liepen we nog even door de dierentuin, waar de hokken wel behoorlijk klein zijn hoor. Toch wel een beetje zielig, ookal is het wel leuk om te zien allemaal. Toen we terugliepen mochten we ook nog een reuzenslang om onze nek houden! Zo'n gele wurgslang, was echt megazwaar!

Maar goed, toen gingen we dus door naar Bangkok en hebben we daar een hostel geregeld, maar op internet zag het er iets beter uit ;) Het waren 1,5 persoonsbedden (voor 2 personen) en de douche en wc zaten in een hokje van 1,5 bij 1,5 gepropt, onze wc lekte overigens ook nog. Maar uiteindelijk maakte het niks uit, want we sliepen er toch alleen maar.
We zaten vlakbij Koa-san Road, dat is de backpackersstraat van Bangkok en eigenlijk is het gewoon een lange marktstraat. Het is er echt supergezellig en er zijn heeeeel veel leuke kleren en andere dingen in die straat, dus daar hebben we de eerste avond ook rondgehangen! Had ook net gehoord dat ik helaas niet was ingeloot voor geneeskunde :( De avond was eerst dus wel een beetje verpest voor mij, maar heb even een jurkje gekocht om mezelf te troosten (en een cadeautje voor Yoeri! En nee, het is geen dvd, geen cd en ook geen Boeddha-beeld ;) )
En ja, het is jammer, maar niet het einde van de wereld, ik overleef het wel.

De vrijdag gingen we allemaal culturele dingen doen. Eerst waren we gestrikt door een tuk-tuk chauffeur die ons een tour aanbood en wij wilden nog wel met zo'n tuk-tuk, dus wij erin...werden we naar allemaal dingen gesleept die we helemaal niet wilden zien! En ook nog naar een paar winkels waar ze ons heen moesten brengen zodat ze gratis benzine kregen enzo, maar uiteindelijk toch nog beland waar we wilden :D
En de avond was helemaal leuk! Eerst de taxi genomen naar een of ander hotel. Die taxi's vragen echt enorm veel en charmant als wij zijn hebben we steeds zo'n 500 Baht afgedingd bij die afzetters, haha. Maar bij dat hotel was er op de 59e verdieping zo'n skybar op het dak en daar wilden we graag even heen. Nou, wij komen daar dus aan in onze jurkjes van 5 euro en het is echt een superdeluxe hotel voor de rijke stinkerds onder ons! Was echt niet normaal gewoon, maar ja, wij gewoon doorlopen en we mochten gewoon naar die bar toe.
Wij komen dus op het dak...was echt adembenemend mooi! We hadden een superuitzicht over Bangkok by night!
We voelden ons echt even alsof we Rose van de Titanic waren, dus alsof we echt loaded waren met geld, was echt zo leuk! Om ons geld erdoorheen te jassen dus nog even een luxe cocktailtje gedronken (wat overigens even duur was als in Nederland, moet je nagaan hoe goedkoop Thailand 'normaal' is) en een stuk of duizend foto's gemaakt met Lisanne's camera. We waren echt on top of the world!
Maar het is zo'n wereld van verschil in Bangkok. Het ene moment zitten we bij de rijke mensen en een moment later lopen we langs een soort overkapte brug waar tientallen zwervers onder 'wonen'. Dat is wel heel apart hoor.

En toen ging we naar Pat Pong; de travestietenstraat van Bangkok! Was echt geweeeeeldig grappig. Daar liepen natuurlijk allemaal van die ladyboys die ons in clubs probeerden te lokken en aan ons liepen te trekken, was weer een hele ervaring!

Vandaag hebben we een kleine floating market bezocht, wat niet heel bijzonder was. Maar de grote, indrukwekkende, was op twee uur rijden van Bangkok, dus net iets te ver als je er zo kort bent. Daarna hebben we ons met z'n zessen in een taxi gepropt en gingen we naar een andere markt, waar we de rest van de middag een beetje hebben rondgehangen. En toen weer met de bus terug naar Singburi!
Morgen om half 12 vertrekken ik en nog een paar mensen naar het noorden om daar voor olifanten te zorgen, daar heb ik ook superzin in! Als het goed is heb ik daar ook internet, dus jullie horen waarschijnlijk nog van me.

Reacties blijven plaatsen iedereen!
Erg leuk trouwens hoor, dat de familie zoveel aliassen heeft ;)

Latorrrr.

• 18 Juli 2009 - 16:00

Jeroen:

Wo0t: first post 0_o!

Kim, leuk om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt:D Ik hoop dat je, zo heb ik net gelezen, de slurfen van de olifanten, waarmee zij zichzelf water voeren, kunt ontwijken: ze kunnen er namelijk ook mee slaan, Kim!

(k) Jeroen

P.S. Jouw familie heeft húmor xD!

• 18 Juli 2009 - 16:17

Aw & Ub:

Yo de nicht,
    Zijn we nu al weer de eerste met een reactie? Nou, dan eerst maar wat mededelingen van weertechnische aard. Het is hier behoorlijk donker buiten, af en toe is er onweer, bij tijd en wijle regent het en de temperatuur is rond de twintig graden. Kortom, dit is dus het Nederland zoals we het kennen.
    Dat hebben we dus gehad.
    Andere mededeling is dat Ed & Co. op vakantie zijn gegaan en dat zou wel eens tot minder reacties op je blog kunnen leiden ('t is maar dat je het weet) en dat je ouders en Yoeri nog een week te gaan hebben.
    De laatste lullige mededeling is dat wij nog geen idee hebben waar we half september naar toe gaan.
    Nu over tot de orde van de dag.
    Je bent nog niet eens bij de olifanten en je hebt al meer beesten gezien, gevoerd, op schoot gehad (dat zou ik maar niet doen met een olifant) en om je nek geslingerd dan je ooit had kunnen denken. Gaan je vader en moeder zo meteen door het leven als de nieuwe Siegfried en Roy als je mocht besluiten om ook tijgers (en leeuwen en de rest) in de tuin te gaan houden?
    Overigens wel jammer dat je bent uitgeloot voor Nijmegen, maar Utrecht is ook een hele leuke stad en makkelijk te bereiken (moet je aan denken, want je was moet ook af en toe gedaan worden en waar moet je dan naartoe........naar je moeder!). Dit was even een zijstraatje.
    We hebben ook nog even wat plaatjes gekeken bij Lisanne en het ziet er wel ontzettend - nou ontzettend - leuk uit.
    Tussen de travestieten, in Bangkok, op de drijvende markt, overal is ze te vinden. Als we het zo lezen ben je echt familie, want de drank komen we ook vaak tegen. En als het eten zo lekker blijft (hebben ze daar geen bitterballen, kibbeling en noem maar op?), dan kunnen jullie waarschijnlijk over niet al te lange tijd mat z'n achten in 1 taxi. We raden je aan om iets meer te eten, omdat je anders binnenkort een hele nieuwe garderobe aan moet schaffen.
    Tsja, het werd dit keer een iets langer verrhaaltje, maar dat moet je maar zien als compensatie voor hen die weggevallen zijn.
    So, viva la vida loco, tranquillo enz.. Toedeledokie,
    W. en W.

• 18 Juli 2009 - 16:20

Ub:

Ja, is het verhaal te lang geworden om de eerste te zijn. Blijkt er een of andere (Jer)oen ons voor te zijn. Nou ja, tweede is ook niet gek.
    Ciao.

• 18 Juli 2009 - 18:13

Fenna:

Hoi Kim,

Leuk om te lezen al die verhalen uit Thailand! Jammer dat je niet bent ingeloot voor Geneeskunde, maar geniet nu maar van je 'vakantie'.
    Doe voorzichtig met die olifanten, ook al zijn het geen Afrikaanse, ze zijn toch wel erg groot!

Groetjes,
    FMJGNJ

• 18 Juli 2009 - 20:02

Animale:

Olifanten zijn steeds op zoek naar lekkers om te eten. Soms moeten Afrikaanse olifanten daarvoor lange tochten maken. Ze trekken in groepen van gebied naar gebied. Waar ze zijn geweest, laten ze het landschap slordig achter. Struiken zijn vertrapt en overal liggen afgescheurde takken op de grond. Met een beetje geluk is alles weer keurig op orde als de groep na een paar weken terug komt. Maar soms is er teveel verwoest. Dan blijft het landschap kaal en leeg. Dat is vervelend voor andere dieren, maar ook voor de olifanten zelf. Ze kunnen geen voedsel meer vinden, en als ze 's middags willen rusten, is er geen schaduw meer op de hete savanne. Dat komt omdat het leefgebied voor de olifant steeds kleiner werd, dus komen er teveel tegelijk in een te klein gebied.

• 18 Juli 2009 - 20:03

Animale:

Mannetjes- en vrouwtjesolifanten leven apart. De vrouwtjes hebben een hechte familieband. Ze beschermen hun jongen goed. Soms komen verschillende families samen, dan ontstaan er grote groepen van twintig of dertig olifanten, of nog meer. Dochters blijven een leven lang bij hun moeder. De zonen verlaten de groep zodra ze volwassen zijn. Zij leven alleen, of in mannengroepen die samen op zoek gaan naar voedsel en water.

• 18 Juli 2009 - 21:14

Dennis:

Hallo Kim,
    Ik ken Kent niet en ik heb ook niet naast je gelegen in het ziekenhuis, maar ik heb wel een hele bus beschuit. Dus wilde ik vragen of je niet met mij wat meer beschuitjes zou willen eten? Met muisjes hoeft nu ook weer niet gelijk. We moeten elkaar eerst maar eens leren kennen en dan kunnen we altijd nog zien! Lust je wel smeerkaas of bessenjam op je beschuit, want iets anders heb ik niet in huis? Nou, ik hoor het wel.

• 19 Juli 2009 - 11:41

Mum:

Tis alweer lang geleden, maar daar ben ik weer. Natuurlijk ben ik nooit de eerste die wat typt,maar gelukkig heb ik nu hyves.(is een geweldig succes,haha, heb al 5 vrienden.)Dacht even dat je dat dure hotel als spring-plank ging gebruiken, zoals een soort Herman Brood. Wat maak je toch een hoop mee!!!! Ik hoop dat alle nieuwe aankopen nog in het koffertje passen. Mijn maat is 36, het is maar dat je het weet. Verder heel veel succes met de olifanten en denk om die reclame, olifanten herkennen je je leven lang. Veel groeten van oma en opa en de rest.
    I LOVE YOU THE MOST, MAMSIE.

• 19 Juli 2009 - 11:55

Animale:

In de paartijd komen de mannetjes en vrouwtjes samen. Eerst besnuffelen ze elkaar met de slurf en ze aaien ermee over elkaars hoofd. Soms strengelen ze de slurven in elkaar. Na de paring blijven ze nog even samen, en dan gaan de groepen weer hun eigen weg. Twee en twintig maanden later worden de jongen geboren. De vrouwtjesolifant is dus bijna twee jaar drachtig. Als het vrouwtje voelt dat ze gaat werpen, trekt ze zich terug in het struikgewas. Soms gaat een ander vrouwtje mee om te helpen. Meestal wordt er één jong geboren. Dat gebeurt altijd in de regentijd. Dan is het minder warm en is er voldoende voedsel te vinden voor de moeder

• 19 Juli 2009 - 11:58

Frank:

Lekker vet. Al die verslagen van je. Ik had altijd al een oogje op je en dat wordt er niet minder op. Zullen we een keer wat afspreken?

• 19 Juli 2009 - 13:13

Der Fritz:

Und, nog iets gespot met 'n platte kopf? Kan ook nog kleiner zijn als 150 cm. Mit Adolf heb ik gekijkt en 140 bis 145 cm. is ook ein goede hoogte. Wel bitte langes haaren, das geeft goed houvast. Viel plaatjes zien wij niet von nette frauen op die seiten von jou vriendinnen. In die blonden zijn wij niet so interresiert. Adolf heeft am liefsten een bolle kleine met groten bumpers. Ik liever kleine handchen en kleine voetchen.

• 19 Juli 2009 - 17:31

Laura:

Heey meid,

het blijft leuk je verhalen te lezen. Wat jammer dat je bent uitgeloot, maar zoals je zelf al zegt het is niet het einde van de wereld. Blijf lekker genieten van je vakantie, niet iedereen die de kans krijgt zo'n reis te maken:D!
    Geniet ervan meid!

groetjes lauw

• 19 Juli 2009 - 18:16

Charley:

Ben ik de enige die niet zo dol op beschuit is? Ik heb veel liever een croissantje of iets met cake. Als ik je kan verleiden, dan moeten we daar maar eens aan denken! En.....ik heb vele dingen die je daarbij kunt eten (eitjes, diverse soorten beleg, kaassoorten en nog veel meer).

• 19 Juli 2009 - 21:53

Duffy:

das toch nie normaol waj allemaol meemaok. int zuuphuus wehhe 't er nog over gehad. over ut palmpie en over ut dippertie. en ok over de beschuuten. wa hej al die luu toch mit da stomme voer. liek wel un gimmik. kut, sapperdeflappertie, das allemaggetig mooi. die barak kan van mij een zwart gat kriege. of het ie dat al. kut. ik mo nou goan sloape. da zuuphuus is nie goed veur mij. ent kos nog klauwe met geld ok.

• 19 Juli 2009 - 21:58

Animale:

Een pasgeboren olifant weegt ongeveer 90 kilo. Het jong drinkt melk. Hij gooit de slurf naar links of naar rechts en zet zijn mond om de tepel van de moeder, net zoals alle andere zoogdieren melk drinken. De tepels van moeder olifant zitten tussen haar voorpoten! Het kalfje kan al meteen lopen. Na twee dagen gaat hij mee met de groep. Hij blijft altijd dicht bij de moeder. Binnen een groep olifanten lopen de vrouwtjes aan de buitenkant om de kleintjes in het midden te beschermen tegen vijanden en tegen de hitte van de felle zon. Soms verlaten de volwassen vrouwtjes de groep om voedsel te zoeken. Dan blijven de jongen achter bij een 'oppasolifant'. Zo'n groep kleintjes bij elkaar doet wel denken aan een crèche!

• 19 Juli 2009 - 22:02

Duffy:

Zit er weer un bees tusse. is kut. ik hauw nie van beschuute. veul liever hek patat of iets andes vet. of un dood vissie.

• 20 Juli 2009 - 08:22

Animale:

Olifanten verzorgen zichzelf goed. Als het warm is nemen ze graag een modderbad, of ze dompelen zich onder in het water van meren en rivieren. Met hun slurf sproeien ze water over hun hoofd en rug. Soms nemen ze een zandbad om af te koelen. Dat doen ze ook als ze jeuk hebben. Want de dikke, grijze huid is gevoelig. In de plooien zitten veel insecten. Er bestaat zelfs een olifantenluis, die alleen in de huidplooi van de olifant leeft!

• 20 Juli 2009 - 18:01

Animale:

Als je zo groot bent als een olifant, heb je weinig vijanden. Alleen de jongen worden nog wel eens gegrepen door een roofdier. Mensen zijn wél een gevaar voor de olifant, omdat de ivoren slagtanden veel geld waard zijn. Van ivoor maakt men sierraden en kunstwerken. Ook kappen mensen in Azië en Afrika de bossen om er landbouwgrond van te maken. Zo krijgt de olifant steeds minder leefruimte. Koop zelf dus niets wat van ivoor is gemaakt!

• 21 Juli 2009 - 15:36

Danielle:

Wow wat een verhalen allemaal. Moet echt een hele beleving zijn!!!
    Hoop dat als je terug komt ook nog wat te vertellen hebt en niet alles hier op schrijft ;)
    Maar echt vet dat je daar zit. Ben best jaloers op je!!

Maar veel plezier nog in het verre Thailand. Als je me tante ziet doe haar dan even de groeten ;)
    Die woont namelijk in Thailand :D :P
    Het is niet echt me tante, maar de ex van mijn oom.

Liefs
    Danielle Veenendaal

• 22 Juli 2009 - 09:23

Martje En Serieke:

Hé Kim,

Wow dat is inderdaad allemaal -zoals je al zei- ontzettend indrukwekkend. Nederland gaat echt saai worden als je terug bent, dus geniet ervan!

Groetjes uit Italie