Slapen op een...matje? - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu Slapen op een...matje? - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kim Hartman - WaarBenJij.nu

Slapen op een...matje?

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Juli 2009 | Thailand, Singburi

Goedenavond, it's me again!

Het is alweer heeeeel lang geleden (oh, wat laat ik toch weinig berichtjes achter) en ik vond het dus wel weer tijd voor een klein verhaaltje. Klein, omdat we de afgelopen dagen eigenlijk niet zo heel veel uitgevoerd hebben.
Even snel m'n vorige blog lezen om te kijken waar ik ookalweer gebleven was, hahaha.

Oke, de monniken voeren. Nou, laat ik het zo zeggen; ik was niet bepaald een die-hard. Die nacht heb ik echt amper geslapen (betekent: ik keek op de klok toen ik wakker was en het was half 5 en ik sliep nog niet. En nee, er was geen eens een feestje) en we moesten er dus kwart over 5 uit om die monniken te voeren. En toen de wekker ging sliep ik dus net, maar toen was ik dus weer wakker door onze geliefde wekker. Maar aangezien we van dinsdag op woensdag ookal bagger zouden slapen, ben ik blijven liggen en heb ik nog tot half 11 geslapen. Heel stout, want ik heb het ontbijt overgeslagen. Lang leve de broodroosters hier (we hadden er eerst twee, maar iedereen is de rijst zat en eet brood en nu hebben we dus vier broodroosters :D ).
We hadden net trouwens ook rare kiwi's. Wit met zwarte stippen, hmmm...en rijst natuurlijk.

Maar goed, toen was het alweer dinsdag. 's Ochtends dus niet zo veel gedaan en rond 2 uur gingen we naar de monniken toe om daar te slapen en zo. Wij komen daar dus aan, geen monniken overigens, en we worden naar onze kamers gewezen...
Nou, je lacht je ziek.
Het was dus gewoon een leeg hok en daar moest je een matje neerleggen met een dikte van maximaal 1 centimeter en een kussen gemaakt van ijzer (leek er veel op). Dat was dan je bed. Wij natuurlijk klagen tegen elkaar, maar achteraf zijn dit soort dingen gewoon grappig ;)
We hadden toen twee uur vrije tijd, dus wij even naar een marktje geweest en dat was echt even de cultuurshock van m'n leven daar. Ik weet niet waarom, maar het leek net een spookstad. Er waren ook heel zielige hondjes daar (er lopen hier overal in Thailand per vierkante meter ongeveer 3 straathonden, vol vlooien, maar allemaal superlief), en een van die hondjes was gewoon een SCHATJE! Dus ik heb even wat koekjes voor 'm gekocht en hem gevoerd, wat de lokale bevolking zeer hilarisch vond. De hond was gelukkig wel tevreden met mijn koekjes met melksmaak.

Toen we teruggingen kregen we stiekem noedels van Palmy (je mag niet meer eten na 11.00 AM bij de monniken) en toen gingen we chanten en mediteren met de monniken. Chanten is een soort zingen voor Boeddha of zo iets en het gaat echt heeeeel erg eentonig. En je mag niet met je voeten naar de monniken toezitten, maar OOK al niet naar Boeddha, waardoor je je lichaam echt in onmogelijke posities moet persen om te kunnen zitten, die ook nog eens enorm pijnlijk zijn. Daarna even met de monks gebabbeld via de andere reisleidsters (ze is een vrouw, maar ik dacht serieus dat het een man was...). Anyway, toen was het bedtijd.
Negen uur en vier meiden die praktisch op de grond slapen. Ik kan je verzekeren dat het niet de meest ideale nacht is die je je kunt wensen. Ik weet ook niet hoe ik 'm ben doorgekomen, maar het is gelukt.
We moesten er om half 5 weer uit om weer te chanten en te mediteren (de monniken chanten 1 uur per keer, echt ongelofelijk dat je zo kunt leven) en iedereen viel zo ongeveer in slaap. Daarna mochten we weer net bed toe en het is me gewoon gelukt om nog een uur te slapen!

Daarna nog wat eten geofferd en toen was het vooral LANG wachten voordat we weggingen. We moesten de monniken namelijk nog bedanken en dat kon blijkbaar pas vanaf 12 uur ofzo. En als je om half 5 opstaat heb je het gevoel dat 12 uur 's middags heel laat is. Maar uiteindelijk zijn we er weggekomen, na een groepsfoto met de monniken :) Die arme Palmy moest ongeveer 30 foto's maken, haha.

Toen we hierkwamen toch nog besloten om morgenavond mee naar Bangkok te gaan met een groep mensen :D We hebben er namelijk voor gezorgd dat we morgen naar de dierentuin gaan en vrijdag vrij zijn, zodat we van donderdagavond tot zaterdagavond naar Bangkok kunnen. Palmy was erg gelukkig met deze wijziging, want anders moesten we gaan fietsen en dat wilde ze niet, want ze is bang dat de honden achter haar aanrennen en in d'r benen bijten ;)
Palmy is overigens de reisleidster van onze groep, voor degenen die het niet weten.

Morgen dus naar Bangkok en hopelijk hebben we daar even twee nachtjes een bed waar de veren je niet in de rug steken. Dat is echt een van de dingen die ik mis; m'n eigen bedje. Verder mis ik een normale douche (warm water graag) en een wasmachine. Hier doe je alles met een teil of in de gootsteen, erg irritant. Maar je went er aan. En het eten mis ik ook, you know. Maar verder niets hoor, heb het hier hartstikke naar m'n zin! :D

Dit verhaal is ook alweer veels te lang geworden voor de paar dagen waarin ik niets beleefd heb, haha. Ik ga dus maar weer eens stoppen, morgen om 10 uur vertekken we weer! To the zoooo.

Iedereen die op vakantie gaat, superveel plezier!!!!:D

Na Bangkok weet ik trouwens niet of ik nog wat kan posten hier, want dan ga ik zondag meteen naar de olifantenweek ergens in het noorden van het land. Ik heb geen idee of ik daar op internet kan, maar ik hoop natuurlijk van wel! Jullie zullen zien ;)
Over olifanten gesproken; de vorige keer dat ik in dit cafeetje zat kwam er ineens een olifant voorbij gelopen! Echt grappig!
Maargoed, ik laat nog van me horen!

Toedeledokieee!

Herr Fritz mag trouwens wel wegblijven hier. Barack O. is zeer welkom ;)

  • 15 Juli 2009 - 13:22

    Aw & Ub:

    Goeiemiddag (hier dan). Wij zijn het weer. Net gekeken of er nog wat was en, ja hoor, een 'klein' verhaaltje van de nicht.
    En de kans om eens als eerste te reageren.
    Heerlijk he, om eens bij de monniken op bezoek te gaan? We kunnen ons goed voorstellen dat je daar nog veel liever een week of vier was gebleven, maar dat gaat nou eenmaal niet. Kwamen er nog gedachten aan vroeger bij je op? Toen had je namelijk je hele eigen manier van chanten op de bank. Weten je vader en moeder vast nog wel.
    Om te wassen kun je ook met je kleren aan onder het water gaan staan. Net zo makkelijk en het resultaat is ongeveer hetzelfde.
    Have fun in de zoo (is een beetje anders waarschijnlijk dan je gewend bent) en we zien wel wanneer je weer wat te melden hebt.
    Krijgen je vriendinnen ook zo veel reacties op hun blog en ook van die onzindingen? Wij verdenken de familie er een beetje van om onder allerlei 'aliassen' stukjes te schrijven but who knows.
    En NU ophouden! Boefjes.
    Toedeledokie,
    W. & W.

  • 15 Juli 2009 - 13:55

    Mum:

    heeeeej, wat lees ik nu, je mist van alles en nog wat behalve je eigen vader, moeder en broertje,lekker hoor. Je bed stuur ik wel op,een magnetronmaaltijd ook en een waterkoker, heb je gelijk warm water voor je douche. Neem maar geen zwerfhond mee naar huis, hebben al genoeg huisdier aan vader en zoon. Wees verder goed voor Palmy, kun je nog een hoop aan hebben. En je weet het, missen je(maar het is wel makkelijk met eten enzo). Veel liefs vanuit het prachtige Veenendaal. Mum XXXXXXXXX P.s. Michael nog steeds boven de grond.

  • 15 Juli 2009 - 17:46

    Kent:

    O hoi Kim, misschien ken je me nog wel ? Waarschijnlijk niet. Ik kwam je 18 jaar geleden tegen. Op de kraamafdeling van het ziekenhuis. Toen dacht ik al, daar zou ik graag een beschuitje mee willen eten. Ja, inderdaad, ik was toen veel te jong en jij ook denk ik, we lagen naast elkaar in dat kleine warme hokje onder van die verrekte warme lampen. Ik heb nog altijd een hekel aan de zon. Nou hoorde ik dat je een eind weg zit en toen dacht ik, ik zal haar eens een berichtje sturen en vragen of ze me herinnerd. Ik moet ook nog vaak aan je moeder denken, die had toen altijd een stroopkoek in haar mond. Je vader zag ik ook vaak maar die liep dan weer hard weg of door dat weet ik niet. Yoerie heb ik nooit gezien maar dat kan ook komen omdat jij de oudste bent denk ik. Ik blijf je wel volgen hoor. Misschien kunnen we als je terug bent een keer switten of klossen ?

    Doeg en de groetjes van Kent

  • 15 Juli 2009 - 22:36

    Barack O.:

    Dear Kim,
    I'm really glad that you're welcoming my contribution to your blog. And I understand that you're not amused by some of the other contributions.
    As you might know, 'your' JP has been visiting Washington (don't tell him, but within my administration he's better known as 'gay pea'). I discussed the matter with him and we have deceided to form a taskforce who will investigate all those nasty people. Ans WE WILL KICK THEIR ASSES!
    Who will be involved in this investigation? We still have to find a taskforcemanager, but AIVD, CIA, FBI will certainly take part.
    Can we find those who call themselves Pipi Langkous, Der Fritz a.s.o.? YES, WE CAN!
    God bless you and the United States of America!
    Goodnight.

  • 15 Juli 2009 - 22:54

    Duffy:

    vurrek da hijj d'r weer. daj die barak nie gao negere da begriep kwel. die he al een kleurtie. wa zij nou te zeike over een matrassie. kwas net uut tzuuphuus gekomme en dao hek de ganse avond op de grond geleeje. zonde matrassie. kwas vanaf ach uur vanmerregu aont inzuupen gewes en da was ietsie teveul. en die barak die zeukt zich maor een gat in zien hol want die vin me never nooit nie.

  • 15 Juli 2009 - 22:58

    Duffy:

    en veur die Kent. gaoj ok beschuut met mij schrokke want dan week wel waor je'm trug kun vinde en dan kriej ok nog de ganse pakking en de vuulnusemmer debei.

  • 16 Juli 2009 - 10:30

    Pippi Langkous:

    Hallo kIm.
    Daar ben ik weer, na het lezen van je verhaaltjes besef ik hoe moeilijk je het daar hebt. Je ligt op de Grond te slapen en word heel vaak gestoken door muggen. En dan moet je ook nog eens 1 uur lang mediteren. Maar wat ik nog het ergste vind is dat je nog steeds rijst eet. Na al die lange dagen zou ik geen rijst meer kunnen zien. En dan komen we bij het altijd zo lang wachten. Wachten op het bedanken van Monniken en wachten in je bed totdat het tijd is. Als mijn rekenmachine zijn werk goed heeft gedaan zit je daar de helft van de tijd te wachten? Ook wil ik het even over Palmy hebben. Heeft ze een snor of baard dan is er een groote kans daat ze is ontsnapt uit het circus, zo niet dan is ze verbouwd.
    dit was het weer.
    tot gauw :).

  • 16 Juli 2009 - 14:51

    Jakob:

    Hey Kim,

    Ik ben er ondertussen achter wie alle ''schrijvers'zijn,
    die een nepnaam gebruiken
    maak je geen zorgen hoor,
    het zijn allemaal bekenden van ons.
    Ze zijn alleen een beetje
    bang om onder hun echte
    naam te schrijven.

    groetjes,
    Jakob,Pa,Big daddy etc.


  • 16 Juli 2009 - 16:40

    Animale:

    Er zijn twee soorten olifanten: de Afrikaanse, en de Aziatische die ook wel Indische olifant wordt genoemd. In Afrika bewonen ze de droge warme savanne, in Azië leven ze in bossen. In Artis leeft de Indische olifant. De Afrikaanse olifant is groter dan de Aziatische. Een volwassen stier kan wel drie meter hoog zijn en zes meter lang, van kop tot staart. Hij weegt 5000 kilo, ongeveer net zoveel als 125 kinderen bij elkaar. Hij is het zwaarste landdier op aarde. Het hart alleen weegt al 12 kilo! De olifant gebruikt de oren als een soort waaier: als het heet is, wappert hij ermee om lekker af te koelen.

  • 16 Juli 2009 - 22:48

    Der Fritz:

    Ik heb nog een fraage. Mijn nachbar, Der Adolf (61 jahr, 168 cm, 135 kg) zoekt ja ook een frautje. Hij preferiert eigenlijk een Filippino of twee of drei. Hij is een weduwer. Sijn oude frau is van de trappe gestuitert en sijn tweede oude frau is van een boot verzopen (kon ja niet zwemmen). Kan jij na Thailand ook nog na de Filipijne gaan om voor der Adolf zu kijken? Die frauen hoeft niet een platze kop te haben want der Adolf drinkt ja niet mehr. So ook die hoogte maak ja niet aus. Ein frau is voor die koken, einer voor die schoonmaak en einer voor de restant van die dingen. Der Adolf had veel goede punten. Hij ist witzig, heeft kolen en gaat vroeg in das bed. Bitte, wij bruiken die bilder om aus te zoeken. Maak jij bilder voor uns? Mein dankejouwel.

  • 16 Juli 2009 - 22:58

    Bruce Lee:

    Whoeshhhh, ooiinnkk, kabatsjaatshhhaaa. Fuck, again, AAAAUUUUUWWWW. Kawasaki, honda, toyota, daihatsu, sayonora sucker.

  • 17 Juli 2009 - 08:35

    Animale:

    Olifanten eten wel tweehonderd kilo per dag. Het zijn echte planteneters. Met hun slurf plukken ze bladeren, vruchten en takken van de bomen. Ze wroeten er wortels mee uit de grond. Ze eten graag gras en soms schrapen ze de schors van de bomen af. In Artis krijgen ze ook hooi en brood. Bij het drinken zuigen ze eerst het water op met de slurf, daarna spuiten ze het in hun mond. Om al dat voedsel te verteren, zijn de darmen lang. Mensen hebben 6 meter darm, bij de olifant ligt wel 35 meter in de buik gekronkeld. Maak maar eens 35 grote stappen, dan weet je hoe lang 35 meter is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 04 Maart 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 46525

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 08 Januari 2014

Twee maanden backpacken in zuid-oost Azië!

09 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

China doorkruisen met Nowell!

12 Juli 2010 - 27 Augustus 2010

Azië onveilig maken met Dianne!

04 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Thailand reis en vrijwilligerswerk!

Landen bezocht: